838با اسب‌بخار قدرت

منصوری M5؛ پروژه تیونینگ سدان قدرتمند ب ام و

19 آبان 1404 00:33

به نظر می‌رسد که منصوری برای مدت کوتاهی از محصولات رولزرویس و مرسدس بنز G کلاس فاصله گرفته و توجه خود را به ب ام و M5 معطوف کرده است.

نسل جدید ب‌ام‌و M5 با کد اتاق G90 علیرغم ابعاد بزرگ و وزن سنگین، عملکرد فنی قابل توجهی دارد، اما پس از تغییرات منصوری، می‌تواند نمایش جالب‌تری داشته باشد.

طراحی منصوری M5

همچون سایر پروژه‌های منصوری، در این نسخه خاص از ب ام و M5 نیز با مجموعه‌ای از قطعات فیبرکربن در نقاط مختلف بدنه مواجه هستیم. از قطعات الحاقی به سپرها، رکاب جانبی و آینه‌های جانبی که بگذریم، به کاپوت می‌رسیم که چند دریچه فیبرکربنی به شکل شبکه با فرم برجسته، روی آن قرار گرفته است و طبیعتا نسبت به بخش اصلی کاپوت، رنگ متفاوتی دارد.

در بخش عقب، با طراحی بسیار عجیب دیفیوزر مواجه هستیم که سه خروجی اگزوز را در میان خود جا داده است. می‌توان گفت منصوری در طراحی این بخش از محصول جدید خود، از هوندا سیویک تایپ R الهام گرفته است. رینگ‌های 22 اینچ FV.10 مشکی براق با تایر باریک، تغییرات ظاهری این سدان آلمانی را تکمیل می‌کند.

کابین و امکانات منصوری M5

گذشته از تغییرات ظاهری عجیب، باید به کابین این ب‌ام‌و M5 اشاره کنیم که روکش چرم آبی صندلی‌ها و بخشی از پوشش داخلی درها را به همراه دارد. یک نوار آبی هم از پوشش داخلی درها تا روی داشبورد، امتداد دارد. باید اعتراف کنیم که برخلاف طراحی ظاهری و البته انتظاری که از محصولات منصوری داریم، فضای داخلی این ب ام و M5 کمتر عجیب به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی منصوری M5

سامانه هیبرید ب‌ام‌و M5 شامل پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربوشارژ، 717 اسب‌بخار قدرت و هزار نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. اما منصوری با اعمال تغییراتی در این قوای حرکتی، خروجی آن را به 838 اسب‌بخار قدرت و 1150 نیوتن‌متر افزایش داده است. منصوری برای این پیشرانه نیرومند، یک کاور فیبرکربنی را هم تدارک دیده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران