شرکت بنتلی در حال جایگزین نمودن پیشرانه W-12 با هشت سیلندر هیبرید است. پس از نصب این پیشرانه جدید در کانتیننتال GT مدل 2025، اکنون نوبت به فلایینگ اسپور 2025 میرسد تا عنوان نیرومندترین سدان ساخت بنتلی را به دست آورد.
تفاوت ظاهری بنتلی فلایینگ اسپور 2025 با مدل قبلی به جزئیات متفاوت جلوپنجره شبیه نسخه Speed و طراحی اسپرت هواکشهای سپر جلو، محدود میشود.
خروجی پیشرانه 4 لیتری V-8 هیبرید با 771 اسببخار قدرت و هزار نیوتن متر گشتاور، در مقایسه با پیشرانه W-12 قبلی، در قدرت و گشتاور به ترتیب 19 و 11 درصد افزایش نشان میدهد.
به لطف مشخصات فنی قابل توجه، بنتلی فلایینگ اسپور 2025 میتواند ظرف 3.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد، که نیم ثانیه سریعتر از مدل قبلی است.
در کنار پیشرانه V8، مجموعه باتری 25.9 کیلووات ساعت قرار دارد که به تنهایی، 187 اسببخار قدرت و 450 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند تا این سدان اشرافی بتواند حتی با سرعت با بیشتر از 140 کیلومتر برساعت نیز 75 کیلومتر مسافت را در حالت کاملا برقی طی کند. برد حرکتی در حالت هیبرید هم 830 کیلومتر اعلام شده است، که برای یک خودروی لوکس، کافی به نظر میرسد.
راننده فلایینگ اسپور 2025 در حالت برقی میتواند یکی از چهار وضعیت کاملا برقی (Pure EV)، بوست برقی (Electric Boost)، بازیابی نیروی ترمز (Regenerative Braking) و شارژ (Charge) را انتخاب کند. در وضعیت Charge، پیشرانه درونسوز برای گرداندن چرخهای خودرو و همچنین شارژ باتری وارد عمل خواهد شد.
البته میتوان بنتلی فلایینگ اسپور 2025 را به شارژر سطح 2 با جریان 11 کیلووات متصل کرد، تا باتری این خودرو در مدت 2 ساعت و 45 دقیقه شارژ شود.
فلایینگ اسپور 2025 به صورت استاندارد به سامانه شاسی فعال بنتلی مجهز شده است، که در همراهی با تعلیق تطبیقپذیر، فرمانپذیری تمام چرخها، دیفرانسیل لغزش-محدود و تنظیم مجدد نرم افزار ESC، سواری راحت و قابل اعتماد را ارائه میکند. بد نیست بدانید که وزن این خودروی اشرافی به نسبت 48.3 و 51.7 درصد بین محورهای جلو و عقب تقسیم شده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com