پس از مدتها انتظار، بالاخره دوکاتی از مولتی استرادا V4 و V4S مدل 2025 رونمایی کرده است.
به واسطه تغییر در طراحی نمای جلو و عقب دوکاتی مولتی استرادا V4 و V4S، این مدلها اکنون به نسل جدید پانیگاله V4 شباهت دارند.
پیشرانه V4 Granturismo به حجم 1158 سیسی در دوکاتی مولتی استرادا V4 و V4S اکنون با استاندارد آلایندگی یورو 5 پلاس سازگاری دارد، بدون آنکه عملکرد آن کاهش یافته باشد. این پیشرانه میتواند 170 اسببخار قدرت و 123.8 نیوتنمتر گشتاور را به ترتیب در دورشمار 10.750 و 9 هزار دور بر دقیقه تولید کند.
قابلیت از مدار خارج شدن سیلندرهای عقبی در هنگام توقف، میتواند به مدیریت گرمایی پیشرانه و کاهش 6 درصدی مصرف سوخت منجر شود.
سیستم تعلیق نیمه فعال با Skyhook DSS EVO به همراه حسگر داخل چنگالی جلو، عملکرد تعلیق عقب را نیز بهبود میبخشد. اینها در کنار قابلیت تنظیم ارتفاع خودکار و سه حالت رانندگی قابل انتخاب راکب، راکب و سرنشین و حمل بار، میتواند راحتی سواری را افزایش دهد.
قابلیت کاهش ارتفاع خودکار نیز میتواند با رسیدن سرعت به کمتر از 10 کیلومتر برساعت، ارتفاع موتورسیکلت را 30 میلیمتر کاهش دهد. با عبور سرعت از مرز 50 کیلومتر برساعت، ارتفاع سواری به حالت عادی بازمیگردد. البته راکب میتواند این قابلیت را به صورت دستی فعال یا غیرفعال کند.
به واسطه اضافه شدن ساب-فریم به بخش عقبی، فضای پای بیشتری برای سرنشینان فراهم شده است. قطعه سفارشی آلومینیومی در انتهای بدنه نیز حمایت بیشتری از بدن سرنشین ایجاد میکند.
دوکاتی مولتی استرادا V4 نخستین موتورسیکلت تولید انبوه جهان بود که به رادار جلو و عقب مجهز شد، تا از کروز کنترل تطبیقپذیر و پایش نقطه کور پشتیبانی کند. اکنون قابلیت هشدار برخورد از جلو نیز به این موتورسیکلت اضافه شده است و میتواند از طریق نمایشگر 6.5 اینچ TFT-LCD به راکب هشدار بدهد.
سامانه DVO که توسط تیم دوکاتی موتوجی پی طراحی شده است نیز چند قابلیت شامل ABS در پیچها، کنترل چرخها، کنترل کشش، ترمز پیشرانه و ترمز الکترونیکی را به صورت همزمان و در قالب یک مجموعه هماهنگ ارائه میکند.
با اضافه شدن حالت خیس (Wet) برای مسیرهای خیس و اندورو (Enduro) برای حرکت در مسیرهای آفرود، اکنون 5 حالت رانندگی در دوکاتی مولتی استرادا V4 مدل 2025 قابل انتخاب است.
دوکاتی مولتی استرادا V4 مدل 2025 را میتوان در چهار تیپ خریداری کرد. در تیپ اسپرت، محفظه لوازم و رینگهای سوراخکاری شده با 2 کیلوگرم وزن کمتر نصب شده است. در تریم ادونچر هم محفظه آلومینیومی و رینگهای سفارشی نصب میشود.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : paultan.org