• معرفي پيکاپ مزدا BT-50
  • معرفي پيکاپ مزدا BT-50
  • معرفي پيکاپ مزدا BT-50
  • معرفي پيکاپ مزدا BT-50
  • معرفي پيکاپ مزدا BT-50
  • پيکاپ مزدا BT-50

با چهره جدید و پیشرانه دیزل

معرفی پیکاپ مزدا BT-50

11 آذر 1403 14:58

با شنیدن نام خودروسازی مزدا، احتمالا یاد موتورهای روتاری و مزدا میاتا می‌افتیم. اما در واقع اولین محصول مزدا که در سال 1931 عرضه شد، یک کامیون سه چرخ با نام مزدا GO بود. اولین خودرو سواری این شرکت نیز R360 بود که نسخه تراک آن نیز عرضه شد. بنابراین تاریخچه مزدا، ارتباط نزدیکی با پیکاپ‌ها و وانت‌ها دارد و اکنون این شرکت پیکاپ BT-50 مدل 2025 را معرفی کرده است.

این پیکاپ درواقع جانشین وانت‌های سری B عرضه شده در بین سال‌های 1961 تا 2006 است و در دو نسل و براساس فورد رنجر ساخته شده. نسل سوم آن در سال 2020 وارد بازار شد و پلتفرم آن نیز تغییر یافت و به ایسوزو D-Max تبدیل شد.

مدل بروزرسانی شده از مزدا BT-50 در اکتبر گذشته و توسط نمایندگان مزدا در مکزیک و استرالیا معرفی شد. البته در آن زمان از مشخصات فنی حرفی به میان نیامد، اما حالا و همزمان با رونمایی از این خودرو در محل تولید آن یعنی تایلند، اطلاعات بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

مشخصات فنی مزدا BT-50

همین ابتدا باید اشاره کنیم که نسل فعلی مزدا BT-50 براساس ساختار مشترک با ایسوزو D-Max تولید می‌شود.

پس از ایسوزو D-Max، اکنون خواهرخوانده آن یعنی مزدا BT-50 هم به پیشرانه جدید توربودیزل مجهز می‌شود. نمونه 1.9 لیتری قبلی با کد فنی RZ4E، جای خود را به پیشرانه 2.2 لیتر RZ4F ساخت MaxForce داده است، که 163 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک انتقال می‌دهد. این درحالی است که پیشرانه 1.9 لیتری قبلی، 150 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور را به جعبه‌دنده شش سرعته انتقال می‌داد.

البته خریداران همچنان می‌توانند گیربکس شش سرعته دستی و همچنین پیشرانه 3 لیتری توربودیزل 4JJ3 با 190 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور به همراه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک را نیز سفارش بدهند.

مدل مجهز به پیشرانه 2.2 لیتری به صورت محرک-عقب و مدل با پیشرانه 3 لیتر با انتقال قدرت به هر دو محور عرضه می‌شود.

مشخصات ظاهری مزدا BT-50

همچون گذشته، مزدا BT-50 در بازار تایلند در دو تیپ یک و نیم و دو کابین عرضه خواهد شد.

اکنون نیز این پیکاپ فیس‌لیفت شده و  با تغییرات و اصلاحات ملایمی همراه است. چراغ‌های جلویی به روز شده و اکنون گرافیکی مشابه مدل CX-5 دارد. لوگوی بزرگ مزدا در جلوی خودرو نصب شده و الگوی طراحی جلوپنجره نیز تغییر یافته است. یک عنصر تزئینی رنگی نیز به جلوپنجره اضافه شده است. همچنین سپر جلو بازطراحی شده و اکنون آیرودینامک بهتری دارد.

در عقب این وانت نیز لوگو مزدا بزرگ‌تر شده و با سپر اصلاح شه و گرافیک جدید چراغ‌های عقب همراه است. رینگ‌های این نسخه نیز جدید هستند و رنگ‌های بدنه متنوعی، مانند قرمز Earth متالیک برای آن ارائه می‌شود.

کابین و امکانات مزدا BT-50

داخل کابین پیکاپ مزدا، نمایشگر 9 اینچی، نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر، انواع حالت‌های رانندگی، سنسور باد تایر، زاویه فرمان و ... وجود دارد. پیکاپ مزدا BT-50 مدل ۲۰۲۵ به‌صورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو بهره‌مند است و درگاه USB جدیدی نیز در کنار آینه وسط برای اتصال دوربین روی داشبورد تعبیه شده است.

دستیار ترافیک، ترمز ترافیک پشتی، کروز کنترل تطبیقی با تشخیص علائم ترافیکی، دوربین‌های جلوی جدید، پوشش هیدروفوبیک دوربین دنده‌عقب و… از دیگر تجهیزات این وانت خواهند بود. علاوه‌براین، افزایش کیفیت متریال کابین هم قابل تشخیص است.

برنامه تولید مزدا BT-50

مزدا BT-50  نزدیکی زیادی با ایسوزو دارد و هر دو خودروی BT-50 و دی مکس در کارخانه ایسوزو در تایلند تولید می‌شوند. مزدا BT-50 جدید در تایلند با قیمت پایه معادل با 22.200 دلار به فروش می‌رسد.

وانت مزدا در کشور استرالیا به‌صورت تک کابین، دو کابین و لانگ عرضه می‌شود و امکان خرید آن به‌صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک وجود دارد.

در پایان باید گفت BT-50 تنها وانت مزدا نیست زیرا ژاپنی‌ها محصولات مشابه دیگری همچون بونگو و اسکرام را نیز تولید می‌کنند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران