شرکت خودروسازی دانکروورت (Donkervoort) پس از کنار گذاشتن پیشرانههای فورد، از 25 سال تاکنون از پیشرانههای آئودی در محصولات خود استفاده میکند. پیشرانه 5 سیلندر توربوشارژ EA855 نیز از سال 2011 در D8 GTO رودستر و از سال 2022 در F22 نصب میشود.
این پیشرانه در دانکروورت F22، پانصد اسببخار قدرت و 640 نیوتنمتر گشتاور را به ترتیب در دورشمار 6.360 و 5.150 دور بر دقیقه تولید میکند، که به مراتب از 400 اسببخار قدرت و 500 نیوتنمتر گشتاور آئودی RS3، بیشتر است.
مشخصات فنی دانکروورت F22 فاینال فایو
دانکروورت F22 میتواند ظرف 2.5 ثانیه به سرعت صد و در 7.5 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 290 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
دانکروورت F22 به گیربکس 5 سرعته دستی Tremec TKX مجهز شده است، که خروجی پیشرانه را از طریق دیفرانسیل لغزش-محدود به هر دو محور انتقال میدهد. سیستم تعلیق این خودرو با طراحی دوبل جناغی در هر دو محور، کمکفنرهای TracTive با قابلیت تغییر ارتفاع را به همراه دارد.
رینگهای فیبر کربنی و سبک وزن این خودرو با تایرهای Nankang AR-1 با ابعاد 235/40 ZR 18 و 275/35 ZR 19 در محور جلو و عقب، همراه شده است. فرمان برقی نیز بنابر سفارشی مشتری نصب میشود.
ویژگیهای ظاهری دانکروورت F22 فاینال فایو
دانکروورت در زمان رونمایی از F22 در سال 2022، از تیراژ 75 دستگاهی این خودرو خبر داد. هرچند تمامی این تعداد به فروش رسیده است، اما روند تولید دانکروورت F22 همچنان ادامه دارد. اکنون دانکروورت از تولید نسخه فاینال فایو (Final Five) F22 خبر داده که به معنای 5 نمونه آخر از این خودرو با پیشرانه EA855 است.
از مهمترین ویژگیهای این مدل میتوان به قطعات فیبرکربن جلا زده و بدون رنگ بدنه اشاره کرد. دیسکهای فلزی ترمز با نمونههای کربن سرامیک و سیستم اگزوز قبلی هم با مدل تیتانیومی با وزن کمتر، تعویض شده است. در نتیجه این تغییرات، وزن دانکروورت F22 فاینال فایو از 750 به 716 کیلوگرم کاهش یافته، ولی تحمل فشار جانبی آن از 2.15 به 2.3 جی افزایش یافته است.
از این موارد که بگذریم، سایر ویژگیهای دانکروورت F22 فاینال فایو با مدل استاندارد تفاوتی ندارد.
قیمت دانکروورت F22 فاینال فایو
قیمت دانکروورت F22 فاینال فایو، 315 هزار یورو تعیین شده است. فعلا از برنامههای بعدی دانکروورت اطلاعی در دسترس نیست، اما این شرکت هلندی به مخاطبان اطمینان داده که در محصول بعدی، از موتور برقی و قیمت چند میلیون دلاری، خبری نخواهد بود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com