• دي اس 8

گران‌تر از آئودی و ب‌ام‌و

معرفی دی اس N°8؛ ترکیب سدان و کراس‌اور

21 بهمن 1403 16:13

شرکت دی اس از محصول جدید خود به نام No8 (با تلفظ نامبر اِیت در انگلیسی و نومغ ویت در فرانسه)، رونمایی کرده است. این فست‌بک برقی پرچمدار با انبوهی از فناوری‌های جدید، در نیمه دوم 2025 به مشتریان تحویل خواهد شد.

قیمت دی اس N°8

قیمت پایه دی اس نامبر اِیت در فرانسه از 59,200 یورو (61,300 دلار) برای تیپ پالاس FWD آغاز می‌شود و تا 74,600 یورو (77,300 دلار) برای اتوآل AWD لانگ رنج، بالا می‌رود. بالاترین تیپ به دو موتور برقی با مجموع خروجی 370 اسب‌بخار قدرت و باتری 97.2 کیلووات ساعت مجهز شده است و می‌تواند برد حرکتی 686 کیلومتر (برمبنای WLTP) را ارائه کند.

دی اس در زمان معرفی نامبر اِیت، به طور مستقیم از آئودی و ب ام و به عنوان رقبای این خودرو نام برده است. نکته جالب این‌که قیمت دی اس نامبر اِیت از آئودی Q4 اسپرت‌بک و ب‌ام‌و i4 گرن‌کوپه به مراتب گران‌تر است. این دو خودروی آلمانی به ترتیب با قیمت 46,990 و 57,600 یورو به فروش می‌رسند.

تیپ پرچمدار دی اس نامبر اِیت مقابل آئودی A6 اسپرت‌بک ای-ترون، مرسدس بنز EQE سدان و ب‌ام‌و i5 قرار می‌گیرد که به ترتیب با قیمت 66,420 ، 70,050 و 76,250 یورو عرضه می‌شوند.

البته دی اس نامبر اِیت گران‌ترین محصول این برند فرانسوی نیست، چراکه کراس‌اور پلاگین-هیبرید دی اس یعنی 7 پرفورمنس با قیمت پایه 75,800 یورو به فروش می‌رسد. قیمت پایه سدان بزرگ این برند یعنی دی اس 9 اوپرا E-Tense 4×4 با پیشرانه پلاگین-هیبرید نیز 89,250 یورو تعیین شده هرچند که تولید این خودرو خاتمه یافته است.

دی اس نامبر اِیت اتوآل AWD لانگ رنج، مواردی شامل نورپردازی جلوپنجره و چراغ‌های پیکسل ویژن را به صورت استاندارد به همراه دارد اما مواردی شامل رنگ صدفی کریستال، سقف مشکی و رینگ‌های 21 اینچ Cassiopeia به ترتیب با قیمت هزار، 400 و 1.100 یورو به این خودرو اضافه می‌شود.

خریدار می‌تواند روکش چرم ناپا به رنگ قهوه‌ای، سقف پانوراما با نورپردازی، پکیج Absolute کامفورت، پکیج Absolute Tech همراه با نایت ویژن، شارژر سه فاز 22 کیلووات و قلاب یدک‌کشی را نیز سفارش بدهد. با اضافه شدن این موارد، قیمت تیپ پرچمدار دی اس نامبر اِیت به 85,990 یورو (89,100 دلار) می‌رسد که هرچند از دی اس 9 ارزان‌تر است، اما در مقایسه با رقبا، گران به نظر می‌رسد.

دی اس به تازگی از برنامه خود برای حضور در رده پرمیوم خبر داده است، بنابراین احتمال دارد که حتی مدل‌های گران‌تری هم توسط این برند عرضه شود.

طراحی دی اس N°8

ابعاد خودرو برابر است با طول 4.82 متر، عرض 1.90 متر، ارتفاع 1.58 متر و فاصله بین محورهای چرخ‌ها 2.90 متر. این ابعاد به همراه طراحی آیرودینامیک، ضریب درگ 0.24 را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

از ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به دستگیره‌های مخفی درهای جلو و درهای عقب یکپارچه با ستون C اشاره کرد. همچنین، ورودی‌های هوای الکتریکی در جلو، رینگ‌های آلومینیومی 19 تا 21 اینچی با طراحی بهینه، و چراغ‌های عقب T شکل، از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند.

کابین و امکانات دی اس N°8

داخل کابین این خودروی الکتریکی، مواد باکیفیت مانند آلومینیوم با بافت خاص و صندلی‌های چرم ناپا با گرمکن، سردکن و ماساژور، فضایی لوکس را ایجاد می‌کنند. همچنین، یک نمایشگر 10.25 اینچی برای نشان دادن اطلاعات رانندگی و یک نمایشگر لمسی 16 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در نظر گرفته شده است. سیستم هدآپ دیسپلی با واقعیت افزوده، آینه دید عقب دیجیتال و سیستم دید در شب، از دیگر ویژگی‌های فناوری این خودرو هستند.

دی اس 8

سیستم ناوبری این خودرو قادر است ایستگاه‌های شارژ را بر اساس سطح شارژ باتری و مقصد سفر برنامه‌ریزی کند. همچنین، با استفاده از فناوری Plug & Charge، دیگر نیازی به استفاده از اپلیکیشن یا کارت شارژ برای شارژ خودرو نخواهد بود.

سیستم صوتی Focal Electra 3D با 14 بلندگو، تجربه صوتی بی‌نظیری را برای سرنشینان فراهم می‌کند. همچنین، چهار پورت USB-C و پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، امکانات ارتباطی و سرگرمی را تکمیل می‌کنند.

سقف شیشه‌ای پانوراما با پوشش مخصوص، می‌تواند در تابستان گرما را دفع و در زمستان گرما را حفظ کند. این ویژگی به صورت آپشن اختیاری ارائه می‌شود. صندوق عقب این خودرو نیز با ظرفیت 620 لیتر و قابلیت خواباندن صندلی‌های عقب به نسبت 40/20/40، فضای بار مناسبی را ارائه می‌دهد.

این خودرو در دو تیپ Pallas و Etoile عرضه می‌شود که هر دو بسیار مجهز هستند و به صورت استاندارد به سیستم تعلیق فعال DS Active Scan مجهز شده‌اند. این سیستم به صورت خودکار کمک‌فنرها را متناسب با سطح جاده تنظیم می‌کند. همچنین، کروز کنترل تطبیقی پیش‌بینی‌کننده نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شود.

دی اس 8

مشخصات فنی دی اس N°8

دی اس N°8 اولین خودروی مبتنی بر پلتفرم STLA Medium است، که با باتری 97.2 کیلووات‌ساعت و سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. همچنین، یک نسخه با باتری 74 کیلووات‌ساعت و دیفرانسیل جلو نیز در دسترس خواهد بود.

در هر صورت، ترکیب سیستم چهارچرخ محرک با باتری بزرگ، یک ویژگی مهم برای گروه استلانتیس است. تاکنون، این گروه تنها باتری 97.2 کیلووات ساعتی را با سیستم دیفرانسیل جلو در مدل‌های پژو E-3008 و E-5008 عرضه کرده بود. بنابراین، در این مرحله اولیه، این خودرو در سه نسخه متفاوت قابل سفارش خواهد بود. مشخصات فنی سه نسخه مختلف DS N°8 به شرح زیر است:

مشخصات نسخه دیفرانسیل جلو (74 کیلووات ساعت):

قدرت 230-260 اسب‌بخار/ گشتاور 345 نیوتن‌متر/ شتاب 7.7 ثانیه/ سرعت 190 کیلومتر برساعت/ مصرف انرژی (WLTP): 4.8 کیلومتر بر کیلووات ساعت/ برد حدود 570 کیلومتر/ حداکثر توان شارژ 11/160 کیلووات/ شارژ 20 تا 80 درصد حدود 27 دقیقه/ سرعت شارژ 1.6 کیلووات بر ساعت/ برد شارژ در هر دقیقه حدود 7.9 کیلومتر

مشخصات نسخه دیفرانسیل جلو (97.2 کیلووات ساعت):

قدرت 245-280 اسب‌بخار/ گشتاور 345 نیوتن‌متر/ شتاب 7.8 ثانیه/ سرعت 190 کیلومتر برساعت/ مصرف انرژی (WLTP): 4.8 کیلومتر بر کیلووات ساعت/ برد حدود 750 کیلومتر/ حداکثر توان شارژ 11/160 کیلووات/ شارژ 20 تا 80 درصد حدود 27 دقیقه/ سرعت شارژ 2.2 کیلووات برساعت/ برد شارژ در هر دقیقه حدود 10.3 کیلومتر

مشخصات نسخه چهارچرخ محرک (97.2 کیلووات ساعت):

قدرت 350-378 اسب‌بخار/ گشتاور 511 نیوتن‌متر/ شتاب 5.4 ثانیه/ سرعت 190 کیلومتر برساعت/ مصرف انرژی (WLTP): 4.4 کیلومتر بر کیلووات ساعت/ برد حدود 686 کیلومتر/ حداکثر توان شارژ 11/160 کیلووات/ شارژ 20 تا 80 درصد حدود 27 دقیقه/ سرعت شارژ 2.2 کیلووات برساعت/ برد شارژ در هر دقیقه حدود 9.4 کیلومتر

توجه داشته باشید که هنوز قیمت هیچ کدام از نسخه‌ها مشخص نشده است.

در این مرحله اولیه، DS  اطلاعات دقیقی در مورد نوع موتورهای استفاده‌شده در پرچمدار جدید خود ارائه نکرده است. با این حال، احتمالاً از موتورهای سنکرون آهنربای دائم استفاده خواهد شد، همانند سایر خودروهای الکتریکی مبتنی بر این پلتفرم.

در مورد شارژ، به طور استاندارد شارژر AC 11 کیلوواتی تعبیه شده است. شارژر 22 کیلوواتی نیز به عنوان یک آپشن در آینده ارائه خواهد شد. هر دو نوع شارژر دوطرفه هستند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران