• ميتسوبيشي کلت ????
  • ميتسوبيشي کلت ????
  • ميتسوبيشي کلت ????
  • ميتسوبيشي کلت ????
  • ميتسوبيشي کلت ????
  • ميتسوبيشي کلت ????
  • ميتسوبيشي کلت ????
  • ميتسوبيشي کلت ????
  • ميتسوبيشي کلت ????
  • ميتسوبيشي کلت ????
  • ميتسوبيشي کلت ????
  • ميتسوبيشي کلت ????

احیای هاچ‌بک ژاپنی با کمک رنو کلیو

معرفی میتسوبیشی کلت ۲۰۲۴

21 خرداد 1402 11:09

شرکت میتسوبیشی اول سال ۲۰۲۲ اعلام کرد، که نسخه‌های جدید و ری‌بج شده رنو کپچر و کلیو را در اروپا خواهد فروخت.

نسخه ری‌بج شده رنو کپچر، با عنوان ASX جدید در ماه سپتامبر گذشته عرضه شد و اکنون معادل سوپرمینی آن با نام کلت (Colt) نیز ارائه شده است. این کراس‌اور کوچک رنو در کارخانه اسپانیایی واقع در Valladolid مونتاژ می‌شد. این سوپر مینی میتسوبیشی نیز در کارخانه Bursa ترکیه ساخته می‌شود‌.

رنو تولید میتسوبیشی کلت را در ماه سپتامبر آغاز خواهد کرد و برنامه عرضه آن برای پاییز امسال است.

طراحی میتسوبیشی کلت ۲۰۲۴

میتسوبیشی کلت ۲۰۲۴ براساس جدیدترین فیس‌لیفت رنو کلیو ساخته شده است. تغییرات و اصلاحات جزئی در بخش‌های جلوپنجره، سپرها و چراغ‌ها ایجاد شده است؛ اما در اصلا همان رنو کلیو است.

میتسوبیشی کلت ۲۰۲۴

علاوه بر ظاهر خارجی، فضای داخلی خودرو نیز مشابه رنو کلیو بوده و تنها لوگوی روی فرمان تعویض و پرچم فرانسه روی داشبورد سمت سرنشین حذف شده است.

کابین و امکانات میتسوبیشی کلت ۲۰۲۴

برای فضای داخلی خودرو می‌توان نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ۷ اینچی و یا ۹.۳ اینچی را انتخاب کرد. دو پورت USB، یک پد شارژ وایرلس، سیستم صوتی Bose با ۹ اسپیکر و یک ساب‌ووفر وجود دارد.

میتسوبیشی کلت ۲۰۲۴

خریداران می‌توانند نمایشگر صفحه کیلومتر ۷ اینچی و یا ۱۰ اینچی را انتخاب کنند. ویژگی‌هایی مانند گرمکن فرمان، چراغ‌های جلو LED، دوربین‌های ۳۶۰ درجه، گرمکن آینه‌های جانبی و تمام تجهیزات ایمنی قابل سفارش برای کلیو را دارد.

مشخصات فنی میتسوبیشی کلت ۲۰۲۴

درست همانند ASX که پیشرانه مشترک با کپچر دارد، این محصول نیز پیشرانه‌اش را از کلیو گرفته است. این پیشرانه با داچیا ساندرو نیز مشترک است.

نسخه پایه آن یک موتور سه سیلندر تنفس طبیعی با حجم یک لیتر است، که ۶۶ اسب‌بخار قدرت و ۹۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. یک نسخه توربوشارژ از آن نیز وجود دارد که خروجی را به ۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رساند.

قدرتمندترین نسخه از میتسوبیشی کلت 2024 از پیشرانه هیبریدی بهره می‌برد. پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی آن به طور ترکیبی ۱۴۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. پیشرانه بنزینی‌اش ۱۴۸ نیوتن‌متر گشتاور دارد که با همراهی موتور الکتریکی، به ۲۰۵ نیوتن‌متر می‌رسد. علاوه بر مقرون به صرفه بودن این نسخه، سریع‌تر نیز هست و شتاب ۹.۳ ثانیه‌ای دارد.

میتسوبیشی کلت ۲۰۲۴

میتسوبیشی تاکید کرده که شتاب نسخه توربوشارژ به ۱۲.۲ و شتاب نسخه پایه به ۱۷.۱ ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ اما حداکثر سرعت نسخه توربوشارژ و هیبرید، ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. مدل هیبریدی و نسخه‌های مجهز به ترمز پارک برقی، ترمزهای عقب دیسکی دارند.

برای نسخه پایه، گیربکس ۵ سرعته دستی و برای نسخه توربوشارژ گیربکس ۶ سرعته دستی در نظر گرفته شده است. میتسوبیشی کلت هیبریدی به گیربکس اتوماتیک، باتری ۱.۲ کیلووات‌ساعتی و بازیابی انرژی ترمز، مجهز شده است‌. سایز رینگ‌ها نیز از ۱۵ تا ۱۷ اینچ متغیر و قابل انتخاب است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران