به مناسبت نمایشگاه خودروی شانگهای 2025، شرکت ب ام و تصمیم گرفت با معرفی Vision Driving Experience، محدودیتهای قوانین فیزیک را به چالش بکشد.
نرم افزار کنترل پویای پرفورمنس به همراه کامپیوتر Heart of Joy، در کنسول میانی کانسپت ب ام و ویژن قرار دارد. هرچند خودروی حاضر در نمایشگاه شانگهای یک نمونه آزمایشی است، اما بنابر اعلام ب ام و، قابلیت Heart of Joy در تمامی مدلهای سری جدید این شرکت یعنی نئو کلاس، نصب خواهد شد.
اما ب ام و ویژن Driving Experience که بنابر اعلام سازنده، 18 هزار نیوتن متر گشتاور در اختیار دارد، میتواند 1.2 تن نیروی رو به پایین و همچنین شتاب جانبی 3G را تحمل کند، اعدادی که خودروهای فرمول یک را به یاد میآورد.
سامانه Heart of Joy به عنوان کامپیوتر مرکزی سری نئو کلاس، وظیفه مدیریت عملکردهای فرعی نیروی محرکه، بازیابی انرژی، ترمزگیری و شارژ را برعهده دارد. یکی از نتایج این سامانه را میتوان ذخیره انرژی بهتر دانست، به نحوی که مصرف انرژی خودرو را 25 درصد کاهش خواهد داد.
کانسپت ب ام و ویژن Driving Experience از جذابیتهای ظاهری هم بیبهره نیست، چراکه رنگ مهتابی بدنه این خودرو از رنگدانههای حساس به نور تشکیل میشود. این اجزا، نور جذب شده در طول روز را در شب و با طیف سفید تا زرد نئونی، بازتاب میدهد. روکش حساس به UV در بخش عقب بدنه هم طیف گوناگونی از رنگهای زرد و نارنجی تا صورتی را نمایش میدهد.
طراحی ظاهری ب ام و ویژن Driving Experience، زبان طراحی اعضای سری نئو کلاس را نمایش میدهد. فرم یکپارچه بدنه، فاصله کم لبه گلگیرها تا چرخها، خمیدگی ستونها، طرح «دماغه کوسه» در نمای جلو و عقب و طرح نورپردازی چراغها، از مهمترین ویژگیهای ظاهری اعضای این سری جدید، به شمار میآید.
بنابر وعده ب ام و، تولید مدلهای سری نئو کلاس از سال جاری در تاسیسات Debrecen در مجارستان، آغاز خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : bmwgroup.com
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

بررسی آئودی Q5 ای ترون معین خودرو ایرانیان (Q5 e-t
کاهش قیمت نهایی در اصلاحیه جدید

بررسی ب ام و iX1 برقی پرشیا خودرو (BMW iX1)
قیمت نجومی برای ارزانترین تیپ!

شرایط فروش تویوتا و ثبت نام تویوتا وارداتی (1404)
اعلام قیمت کرولا کراس توسط وزارت صمت
