اخیراٌ، نام رولزرویس کالینان در خبرها دیده میشد، اما از رقیب آن یعنی بنتلی بنتایگا چندان اسمی در میان نبود. البته باید اعتراف کرد که بنتلی بنتایگا هرگز نتوانسته در میان خودروهای گرانتر از صد هزار دلار، بیشترین توجه را به خود اختصاص دهد. این امر شاید بیش از هر عامل دیگری به کم کاری بنتلی ارتباط داشته باشد.
اخیراٌ شاهد عرضه پکیج سفارشی Azure Riviera و چند عطر جدید توسط بنتلی بودیم در حالی که بهتر است این خودروساز اهل بریتانیا هرچه سریعتر بنتایگا را نیز همچون کانتیننتال و فلایینگ اسپور به سامانه هیبرید با 771 اسببخار قدرت، مجهز کند.
به هرحال اکنون شاهد معرفی یک رنگ سفارشی جدید برای بنتلی بنتایگا هستیم که در همکاری بین بنتلی، زیرمجموعه خودروهای سفارشی بنتلی یعنی مولینر و یک طراح مد هندی-بریتانیایی، شکل گرفته است. خانم Supriya Lele عمده شهرت خود را در سال 2020 و هنگام دریافت جایزه LVMH به دست آورد.
رنگ آبی Nīla به فرهنگ هند اشاره دارد. در واقع این نام از کلمهای در زبان سانسکریت به معنای یاقوت کبود برگرفته شده است. بنابر اعلام سازندگان، این رنگ میتواند شخصیت خانم Supriya Lele و نحوه استفاده او از رنگ آبی در مجموعههای مد را به نمایش بگذارد.
بنتلی و مولینر از یک دستگاه بنتلی بنتایگا S برای نمایش این رنگ ویژه استفاده کردهاند. از دیگر ویژگیهای ظاهری این خودرو میتوان به رینگهای 22 اینچ با جزئیات آبی Nīla، قطعات سفید Mulliner به همراه مجموعه فیبرکربن، اشاره کرد.
کابین بنتلی بنتایگا S با رنگ مشکی و جزئیات آبی Nila تزئین شده است. جزئیات چوبی را نیز میتوان مشاهده کرد.
هرچند این خودرو به عنوان یک نمونه منحصربفرد معرفی شده است، اما مشتریان بنتلی از طریق بخش مولینر به آبی Nīla دسترسی خواهند داشت.
مدیر تجاری مولینر آقای دیوید پارکر، اعتقاد دارد که ارائه آبی Nila، قدم دیگری در راستای کنار زدن محدودیتهاست. وی از این رنگ به عنوان ترکیبی از ذهنیت هنری خانم Supriya و تجربه مولینر در ساخت موارد سفارشی یاد میکند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoevolution.com