• کانسپت رم داکوتا

آیا پلتفرم نسخه تولیدی با چانگان F70 مشابه خواهد بود؟

رم داکوتا؛ یک آمریکایی با روح چینی؟

28 مرداد 1404 08:00

رم با پس دادن پیشرانه V8 همی به 1500، یکی از اشتباهات خود را جبران کرد هرچند که این اقدام هم نمی‌تواند جای خالی پیکاپ میان‌سایز در سبد محصولات رم را پر کند. اما رم نیز بیکار نمانده است و قصد دارد در آینده نزدیک، یک پیکاپ میان‌سایز را عرضه کند.

هنوز درباره طراحی ظاهری یا حتی نام این محصول جدید خبر موئقی در اختیار نداریم، اما کانسپت جدید رم یعنی داکوتا نایت فال که در برزیل رونمایی شده است را می‌توان پیش‌نمایشی از این محصول دانست. به نظر می‌رسد که این مدل برای رقابت با تویوتا تاکوما تریل هانتر، فورد رنجر رپتور و شورولت کلرادو ZR2، آماده می‌شود.

با رینگ‌های 18 اینچ با تایرهای 33 اینچ آفرود، تعلیق آفرودی با کمک‌فنرهای Fox، وینچ، قلاب یدک‌کشی در سپر جلو، محفاظ سپر به رنگ برنزی، فلاپ‌های مشکی، زاپاس در محفظه بار و چراغ‌های سقفی، داکوتا نایت فال برای بیراهه‌نوردی آمادگی دارد.

فرم هندسی جلوپنجره به محصولات فعلی رم شبیه است، درحالی‌که چراغ‌های LED نارنجی روی سه هواکش کاپوت، دو مدل نیرومند 1500 RHO و TRX را به یاد می‌آورد.

بنابر اعلام رم، نسل جدید داکوتا توسط کارخانه واقع در آرژانتین تولید و از آنجا به برزیل و سایر کشورهای آمریکای جنوبی، ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید که پیکاپ دیگر گروه استلانتیس یعنی فیات تایتانو هم در این کارخانه تولید می‌شود. تایتانو از نظر فنی با چانگان F70 نقاط مشترکی دارد، بنابراین بعید نیست که رم داکوتا نیز نسخه تغییریافته از همین خودرو باشد.

نکته مهم این است که رم داکوتا در بازار آمریکای جنوبی، چیزی متفاوت از نسخه بازار ایالات متحده خواهد بود. این مدل از سال 2027 در آمریکای شمالی عرضه می‌شود، اما فعلا جزئیات زیادی درباره آن نمی‌دانیم. براساس خبرهای قبلی، این مدل احتمالا براساس پلتفرم STLA Frame گروه استلانتیس طراحی می‌شود.

از طرف دیگر بعید نیست که رم با اعمال برخی تغییرات ظاهری در نسخه آمریکای جنوبی داکوتا، همین مدل را برای عرضه در ایالات متحده آماده کند. بنابراین فعلا باید منتظر بمانیم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران