• يانگ وانگ U9 اکستريم سريع‌ترين خودروي جهان

پادشاهی BYD با یانگ وانگ U9 اکستریم

ساخت سریع‌ترین خودروی جهان توسط چینی‌ها

1 مهر 1404 13:00

بالاخره پس از مدت‌ها خبرهای گوناگون، برند زیرمجموعه لوکس بی وای دی یعنی یانگ وانگ از نسخه نیرومند U9 با لقب اکستریم (Xtreme) رونمایی کرده است. در خبرهای قبلی از این خودرو با لقب Track Edition یاد می‌شد.

رکوردشکنی یانگ وانگ U9 اکستریم

بنابر آزمایشی که در مرکز تست خودروی Papenburg آلمان انجام شده است، یانگ وانگ U9 اکستریم موفق شد به حداکثر سرعت 496.22 کیلومتر برساعت (308.4 مایل بر ساعت) و البته لقب سریع‌ترین خودروی جهان، دست پیدا کند.

یانگ وانگ U9 اکستریم حتی از رکورد 490.5 کیلومتر بر ساعت بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300+ نیز عبور کرده است. رکورد 438.7 کیلومتر بر ساعت مربوط به آسپارک Owl نیز که در فاصله دورتری قرار می‌گیرد.

یانگ وانگ U9 اکستریم سریع‌ترین خودروی جهان

پیش از این یانگ وانگ U9 اکستریم توانست مسیر پیست نوربورگ رینگ را در مدت 6 دقیقه و 59.157 ثانیه طی کند. رکورد سریع‌ترین پیمایش تا قبل از این در اختیار شیائومی SU7 اولترا قرار داشت، که این مسیر را در مدت 7 دقیقه و 4.957 ثانیه طی کرده بود.

مشخصات یانگ وانگ U9 اکستریم

یانگ وانگ U9 اکستریم براساس مدل عادی شکل گرفته است ولی قطعات آئرودینامیک شامل زیرسپری فیبرکربنی با ابعاد بزرگتر، فرم متفاوت کاپوت، دیفیوزر عقب دو قسمتی و باله عقب بزرگ با فرم خمیده را به همراه دارد.

یانگ وانگ U9 اکستریم با طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری به ترتیب 4.991، 2.029، 1.351 و 2.9 متر، بر رینگ‌های 20 اینچ 5 پره استوار شده است. بنابر اعلام سازنده، تایرهای e·Gtr2 Pro ساخت جیتی این خودرو، می‌تواند سرعت 500 کیلومتر برساعت را نیز تحمل کند. نیروی توقف نیز از کالیپرهای تیتانیوم و دیسک‌های کربن-سرامیک تامین می‌شود.

در فضای کابین یانگ وانگ U9 اکستریم با صفحه نشان‌دهنده دیجیتال، فرم T-شکل کنسول میانی، نمایشگر لمسی با فرم عمودی، صندلی‌های باکتی، تریم فیبرکربن و روکش آلکانترا، روبرو هستیم.

یانگ وانگ U9 اکستریم سریع‌ترین خودروی جهان

یانگ وانگ U9 اکستریم براساس پلتفرم سیلیکون کاربید 1.200 ولتی شکل گرفته و قوای حرکتی آن از 4 موتور برقی 555 کیلووات تامین شده است. این مجموعه با خروجی نزدیک به 3 هزار اسب‌بخار، نسبت قدرت به وزن 1.192 اسب‌بخار بر تن را فراهم می‌کند. سامانه تقسیم گشتاور هم با کنترل صد مرتبه در ثانیه، گشتاور را بین چرخ‌ها تقسیم می‌کند.

سامانه کنترل فعال بدنه به نام DiSus-X که به طور انحصاری توسط بی وای دی طراحی شده است، کمک‌فنرهای دوتایی را به همراه دارد تا امکان حرکت عمودی چرخ‌ها نیز فراهم شود. بنابر اعلام بی وای دی، این سامانه می‌تواند در هنگام شتابگیری، ترمز و پیچیدن هم واکنش مناسبی نشان بدهد. باتری لیتیوم آهن فسفات یانگ وانگ U9 اکستریم نیز به خنک‌کننده دولایه مجهز شده است.

بی وای دی قصد دارد تنها 30 دستگاه یانگ وانگ U9 اکستریم را تولید کند.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران