نسخه سه ردیفه لکسوس RX بالاخره رونمایی شد.

لکسوس RX جادارتر می‌شود

20 آذر 1396 09:00

سرانجام لکسوس به خواست مشتریان خود تن داد. نسخه به‌روزشدهی  RX در مدل 2018 حالا خانوادگی‌تر و بزرگ‌تر از قبل است چراکه به صندلی ردیف سوم نیز مجهز شده؛ البته به‌صورت سفارشی!

لکسوس RXL حدود 5000 هزار دلار گران‌تر از RX است.این شاسی‌بلند متوسط که هم‌اکنون نسل چهارم خود را تجربه می‌کند، به مناسبت 20 سالگی حضور در بازارهای جهانی، حالا سه‌ردیفه شده و به‌عنوان مدل 2018 به بازارها آمده است. از آنجایی که RX لانگ تنها در مدل‌های RX350 و RX450h قابل سفارش است، پس همین حالا بگوییم که مشتریان ایرانی RX200T نباید منتظر آمدن آن به کشور باشند.

لکسوس اطلاعات دقیقی را از RX لانگ منتشر نکرده است، اما گفته که فضای پا را برای سرنشینان ردیف دوم  و ارتفاع سقف را در قسمت انتهایی خودرو اندکی افزایش داده است. بنابراین، در صندوق عقب باید مجدداً طراحی شده باشد. لکسوس همچنین این قول را به مشتریان RX لانگ داده که صندلی‌های ردیف سوم در راحتی، تفاوتی با ردیف دوم نداشته باشند. اگر این ادعا درست باشد، کار بزرگی انجام شده است؛ زیرا به عنوان مثال، راحتی صندلی‌های ردیف سوم در خودرویی مانند XC90 تعریف چندانی ندارد. RX لانگ همچنین دارای ویژگی‌های زیر است:

  • روکش چرمی در ردیف اول و دوم (استاندارد)
  • صندلی دو نفره کاپیتانی با تنظیم برقی در ردیف دوم (سفارشی)
  • صندلی تاشو برقی ردیف سوم (استاندارد)
  • تهویه مطبوع سه‌گانه اتومات (استاندارد)

 

پیشرانهی RX لانگ تفاوتی با RX ساده ندارد. یعنی هم RX350L و هم RX450hL به پیشرانهی 3.5 لیتری 6 سیلندر مجهزند؛ با این تفاوت که قدرت نسخهی بنزینی‌ 290 اسب‌بخار و قدرت نسخهی هیبریدی‌ -به لطف دو موتور الکتریکی- 308 اسب‌بخار است. قیمت RX لانگ هیبریدی هنوز اعلام نشده است، اما مشتریان آمریکایی ‌اکنون می‌توانند مدل دیفرانسیل جلو RX 350L را 48 هزار دلار و مدل دو دیفرانسیل را با 49 هزار دلار بخرند.

 

نویسنده : مرتضی برجسته

دیدگاه کاربران
esmail jalili 1402/7/21
من لکسوس RX200 دارم خیلی راضیم
پاسخ
0
0
0