• کانسپت هيونداي کريتر Crater

کریتر (Crater)، بیراهه‌نورد برقی

شاسی‌بلند آفرودر هیوندای معرفی شد

1 آذر 1404 17:00

به نظر می‌رسد که هیوندای برای عرضه خودروهای بیراهه‌نورد، کاملا جدی است. این برند در حال حاضر هم برخی محصولات خود یعنی آیونیک 5، پالیسید و سانتافه را در نسخه XRT و با برخی تغییرات جزئی، عرضه می‌کند. اما کانسپت جدیدی که توسط هیوندای معرفی شده است، قصد دارد چهره کاملا جدی از محصولات بعدی این برند را نمایش بدهد.

طراحی هیوندای کریتر (Crater)

هیوندای کریتر (Crater) با تایرهای 33 اینچ آفرود، محفاظ زیر سپر، قلاب یدک‌کشی و چراغ‌های سقفی LED با طرح پیکسلی مشابه با آیونیک 5 XRT، چهره‌ای کاملا جدی و آماده برای بیراهه‌نوری را به نمایش می‌گذارد. نام این خودرو به معنای حفره حاصل از آتشفشان یا برخورد شهاب سنگ نیز احتمالا به قابلیت آن برای عبور از مسیرهای مختلف اشاره دارد.

اگر با دقت بیشتری به دو قلاب امداد روی سپر جلو نگاه کنید، طرح گرافیکی کوچکی را مشاهده می‌کنید، که طراحان هیوندای آن را با عنوان Crater Man معرفی می‌کنند. این طرح به عنوان لوگوی اختصاصی این خودروی کانسپت، در نقاط بدنه، جزئیات صندلی‌ها و حتی روی داشبورد نیز دیده می‌شود.

کابین و امکانات هیوندای کریتر (Crater)

داشبورد هیوندای کریتر به شکل یک سازه استوانه‌ای متصل به دو نوار، طراحی شده است. چهار نمایشگر مربعی با قابلیت جداسازی، روی داشبورد قرار دارد درحالی‌که بخش‌هایی از داشبورد و پوشش داخلی درها با رنگ نارنجی، با نور نارنجی روشن می‌شود.

هیوندای از طراحی کنسول میانی و صندلی‌های این خودرو با عنوان Curve of Upholstery به معنای «روکش منحنی» یاد می‌کند، که به فرم منحنی و جنس نرم متریال آنها اشاره دارد، چراکه در این بخش‌ها، از پلاستیک خشک اثری نیست.

مشخصات فنی هیوندای کریتر (Crater)

هیوندای ضمن خودداری از اعلام مشخصات فنی کریتر، تایید می‌کند که این خودرو از قوای محرکه برقی بهره می‌گیرد. بعید نیست که این خودرو همچون آیونیک 5 به دو موتور برقی با مجموع خروجی 320 اسب‌بخار قدرت و 604 نیوتن‌متر گشتاور و همچنین مجموعه باتری 84 کیلووات ساعت مجهز باشد. گذشته از این حدس و گمان‌ها، به نظر می‌رسد که هیوندای کریتر با تعلیق مرتفع و تایرهای آفرود و همچنین کنترل‌های مربوط به قفل دیفرانسیل در داخل کابین، برای بیراهه‌نوردی آماده باشد.

برنامه هیوندای برای کریتر (Crater)

متاسفانه هیوندای فعلا قصد ندارد کریتر را به عنوان رقیب فورد برانکو یا جیپ رانگلر، وارد بازار کند. با توجه به ظاهر نه چندان خشن نسخه XRT از محصولات هیوندای، این خودرو می‌تواند به یک الگو برای تغییرات بعدی این سری باشد. البته اگر واقعا هیوندای از کریتر به عنوان یک منبع الهام استفاده کند، معلوم نیست که اثرات این سبک طراحی تا کجا پیش برود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران