مجهز به پیشرانه V8 توئین توربو به همراه موتور برقی

معرفی تویوتا GR GT؛ بازگشت ژاپنی‌ها به دنیای سوپراسپرت‌ها

15 آذر 1404 12:08

زیرمجموعه گازو ریسینگ تویوتا با معرفی GR GT، راه تویوتا 2000GT و لکسوس LFA را ادامه می‌دهد. تویوتا از این محصول جدید به عنوان خودروی مسابقه‌ای با مجوز تردد در خیابان، یاد کرده است.

طراحی تویوتا GR GT

تویوتا در روند طراحی GR GT، سه اصل مهم مرکز ثقل پایین، وزن سبک و آیرودینامیک بهینه را مدنظر داشته است.

قطعات بدنه تویوتا GR GT از فیبرکربن با الیاف پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده و سیستم ترمز هم دیسک‌های کربن-سرامیک را در خود جای داده است، تا مهندسان بتوانند به هدفگذاری وزن 1750 کیلوگرم دست پیدا کنند. هرچند این رقم از وزن 1587 کیلوگرمی پورشه 911 GTS بیشتر است، اما باید توجه داشت که تویوتا GR GT، صدو ده اسب‌بخار قدرت بیشتر در اختیار دارد. شورولت کوروت E-Ray هم علیرغم قدرت بیشتر، وزن بیشتر و گشتاور کمتری ارائه می‌دهد.

ارتفاع 119 سانتی‌متری تویوتا GR GT نسبت به پورشه 911 GTS و کوروت E-Ray کمتر است. از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به چهار خروجی اگزوز، باله عقب، مسیرهای جریان هوا در بخش جانبی بدنه و طول بسیار زیاد کاپوت، اشاره کرد. رینگ‌های تویوتا GR GT هم تایرهای پایلوت اسپرت کاپ 2 ساخت میشلن را به همراه دارد.

کابین و امکانات تویوتا GR GT

در فضای کابین تویوتا GR GT با طرحی راننده-محور روبرو هستیم، که صندلی‌های باکتی ساخت ریکارو با پشتی فیبرکربن را در خود جای داده است. در این بخش از نشان‌های تویوتا خبری نیست، اما شباهت با محصولات جدید لکسوس را می‌توان درک کرد.

مشخصات فنی تویوتا GR GT

کوپه اسپرت تویوتا براساس شاسی آلومینیومی با وزن سبک شکل گرفته و به پیشرانه V8 توئین توربوشارژ به همراه یک موتور برقی روی محور عقب، مجهز شده است. 640 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور حاصل از این مجموعه به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک منتقل می‌شود.

در پایان باید به این نکته جالب اشاره کنیم که تویوتا GR GT همزمان با همتای مسابقه‌ای GT3 طراحی شده است در نتیجه این دو خودرو از پیشرانه و سیستم تعلیق یکسان بهره‌مند شده‌اند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران