رکورد تولید ایران خودرو با دانگ فنگ H30 کراس

پرفروش‌ترین چینی بازار: H30

21 خرداد 1397 17:00

2 سال از حضور H30 کراس در بازار کشورمان می‌گذرد و در همین مدت کم، به‌خوبی نیاز مشتریان ایرانی‌اش را برآورده کرده است. H30، نخستین کراس‌اور کوچکی است که به خط تولید ایران خودرو راه یافت و مهم‌ترین رقیبش نیز، رنو ساندرو پارس خودروست.

در سال 96 تولید H30 کراس، سه برابر، بیشتر از سال 95 بود

ساندرو به لطف کیفیت بالاتر، تعلیق بهتر، گیربکس پویاتر و داشتن لوگوی رنو در جلوپنجره‌اش، با استقبال بیشتری نسبت به H30 کراس، در بازار ایران مواجه شد تا جایی‌که هم‌اکنون در بازار، قیمت ساندرو اتومات حدود 20 میلیون تومان گران‌تر از قیمت کارخانه‌ است، اما H30 کمتر از 10 میلیون تومان با قیمت شرکتی‌اش اختلاف دارد. البته اگر زیبایی و سطح تجهیزات این دو خودرو را مقایسه کنیم، برتری با H30 کراس است.

در میان خودروهای چینی نیز H30 کراس همچنان بهترین خودرو موجود در بازار است. لیفان X50 کرمان موتور و ام‌وی‌ام X22 مدیران خودرو، دو رقیب اصلی H30 کراس هستند، اما قیمت بالاترشان، که ناشی از داخلی‌سازی کمتر آن‌هاست، باعث شده تا قدرت رقابت با H30 کراس را از دست بدهند.

علاوه‌بر همه این‌ها، حتی اگر به آمار تولید خودرو در سال 96 نیز مراجعه کنیم، خواهیم دید که H30 کراس بازهم اول است؛ نه فقط در سگمنت مینی‌کراس‌اورها بلکه در میان تمام خودروهای چینی نیز H30 کراس، رکورددار تولید است. طبق آمارها، در سال 96 تیراژ تولید دانگ فنگ H30 کراس به مرز 31 هزار دستگاه رسید در حالیکه تیراژ آن در سال 95، بیشتر از 12 هزار دستگاه نبود. مقایسه این تیراژها بیانگر افزایش 3 برابری تولید با نرخ رشد 61 درصدی نسبت به سال 95 است.

دیدگاه کاربران