سازگاری فناوری جدید برای تولید انبوه

آئودی برقی با قدرت فوق‌العاده

21 خرداد 1397 14:11

کمپانی شافلر حامی مالی تیم مشترک آئودی و ABT در مسابقات فرمول e است، که تنها خودروهای برقی در آن شرکت می‌کنند. حالا این شرکت خودروی مفهومی 4ePerformance را معرفی کرده و در اندیشه اثبات توانایی‌های موتور برقی این خودروست تا در آینده شرکت آئودی را برای استفاده از این پیشرانه در مدل RS3 مجاب کند. خودروی مورد بحث یک مدل مسابقه‌ای است که قدرت باورنکردنی 1180 اسب‌بخاری دارد. با چنین نیرویی 4ePerformance می‌تواند در کمتر از هفت ثانیه به سرعت 200 کیلومتربرساعت دست پیدا کند.

این کانسپت مسابقه‌ای قدرت باورنکردنی 1180 اسب‌بخاری دارد.باطری‌های خودرو به صورت جداگانه در جلو و عقب خودرو جانمایی شده‌اند. غیر از این‌که 4ePerformance هیچگونه آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کند، در پیست هم فرمان‌پذیری خوبی دارد. در هر محور یک جعبه‌دنده، قدرت موتورهای الکتریکی را کنترل می‌کند. این امر باعث می‌شود تا پایداری خودرو در پیچ‌ها بسیار بهتر از نمونه‌های مشابه باشد.

آقای سایمون اپل (Simon Opel) مدیر بخش پروژه‌های تحقیقاتی خودروهای مسابقه‌ای در شرکت شافلر، در هنگام معرفی این خودرو اعلام کرد که این محصول با توانایی‌های بالقوه‌ای که دارد، می‌تواند برای کمپانی شافلر یک آزمایشگاه متحرک باشد.

با همه این‌ها گویا شرکت شافلر تمایلی برای شرکت دادن 4ePerformance در مسابقات ندارد زیرا همانطور که قبلا اشاره شد، این خودرو در اصل نمونه‌ای برای بررسی این سوال است که چگونه می‌توان از فناوری‌های خودروهای برقی مسابقه‌ای در خودروهای برقی تولید انبوه استفاده کرد.
 

دیدگاه کاربران