یک پکیج سیستم تعلیق جدید به علاوه برخی آپشن های رنگ بدنه!

شلبی GT350 مدل 2019؛ بهتر از همیشه

23 خرداد 1397 12:00

تهاجمی‌ترین نسخه موستانگ شرکت فورد، بسیار قوی‌تر و زیباتر از همیشه شده است. شلبی GT350 برای مدل 2019 تغییراتی به خود دیده، دقت فرمان آن بیشتر شده، کیفیت سواری افزایش یافته و همان پیشرانه 5.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی، اکنون عملکرد بهتری هم در جاده و هم در پیست دارد.

فورد به‌روزرسانی‌های ظاهری یا فنی موستانگ 2019 را دیگر برای شلبی GT350 ارائه نکردهسیستم تعلیق استاندارد MagneRide با فنرهای جدید و کمک فنرهای بازبینی شده از نو کالیبره شده و همین، سواری آن را بسیار تیزتر کرده است. با آزمایش‌های مختلف انجام شده روی خودرو توسط تیم Ford Performance، تنظیمات سیستم کنترل پایداری الکترونیکی سه حالته شلبی GT350 هم تغییراتی داشته و تقویت شده‌اند.

با همکاری میشلن، فورد این خودرو را به تایرهایی ویژه مجهز کرده تا چسبندگی بیشتری را به جاده داشته باشد. روی رینگ‌های جدید 19 اینچ آلومینیومی این شلبی، شاهد استفاده از تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 در دو اندازه 295/35 جلو و 305/35 عقب هستیم. همان کالیپر ترمزهای شش پیستون جلو و چهار پیستون عقب مدل 2018 این خودرو، در مدل جدید نیز حفظ شده‌ و در قسمت عقب خودرو، یک باله جدید همراه با آپشن فلپ Gurney، به منظور بهبود آیرودینامیک خودرو ارائه شده‌اند.

زیر کاپوت این خودرو همان موتور 5.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی پارسال خوابیده که ردلاینی برابر با 8250 دور در دقیقه دارد. این موتور همان 526 اسب‌بخار نیرو و 581 نیوتن‌متر گشتاور مدل 2018 را تولید می‌کند و به یک گیربکس 6 دنده دستی Tremec مجهز شده است.

بیلی جانسون، راننده فورد GT در مسابقات جهانی استقامت FIA و مسابقه IMSA Mustang GT4 در این مورد می‌گوید: «در کنار افزایش چسبندگی خودرو به جاده و تغییرات فوق العاده روی ترمزها و شاسی، شلبی GT350 سطح عملکرد فنی در این سگمنت را یک گام بالاتر برده است. رانندگی با این خودرو در پیست هم برای آماتورها و هم برای رانندگان حرفه‌ای، فوق‌العاده لذت‌بخش است و پشت فرمان آن، احساس ابرقهرمان بودن به انسان دست می‌دهد. پشت فرمان شلبی GT350، سر پیچ‌ها اعتماد به نفسی بیشتر و صد البته، عملکرد بهتری دارید.»

ولی بهبود فنی خودرو، تنها نقطه تمرکز مهندسان فورد برای شلبی GT350 جدید نبوده و تغییرات بسیار زیاد و خوبی را داخل کابین آن شاهد هستیم. یک پلاک آلومینیومی نصب شده روی داشبورد در کنار یک پنل درب جدید با روکش چرم جیر بر جذابیت کابین افزوده‌اند. مانند مدل سال 2018، صندلی‌های مسابقه‌ای Recaro به صورت استاندارد روی این خودرو نصب شده‌اند، با این تفاوت که تنظیم آن‌ها برقی شده و شاهد استفاده از همان روکش چرم جیر روی آن‌ها هستیم. فورد همچنین یک سیستم صوتی قدرتمند هارمان با 12 بلندگو روی این خودرو ارائه کرده و اکنون، یک صفحه نمایش 8 اینچ با آخرین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی Sync 3 به صورت استاندارد داخل کابین شلبی GT350 نصب شده است.

برای طراحی بدنه، فورد دو آپشن رنگ آبی Velocity و "آبی فورد پرفورمنس" را نخستین‌بار روی این خودرو ارائه کرده است. امکان خرید آپشن خطوط مسابقه‌ای روی بدنه در رنگ‌های مشکی براق (Shadow Black)، سفید آکسفورد (Oxford White) یا آبی کونا (Kona Blue) هم وجود دارد. نکته‌ای جالب یا شاید ناامیدکننده برای خیلی‌ها این که، شرکت به‌روزرسانی‌های ظاهری یا فنی ارائه شده روی موستانگ استاندارد 2019 را دیگر برای شلبی GT350 ارائه نکرده است.

در مصاحبه‌ای با وب سایت Motor1، یکی از سخنگوهای فورد گفته که ظاهر فعلی شلبی GT350 مورد قبول مشتری‌ها بوده و به همین دلیل، شرکت بیشتر روی اعمال تغییرات روی شاسی و دیگر بخش‌های فنی تمرکز کرده است. این کار کاملاً منطقی به نظر می‌رسد، زیرا بر خلاف طراحی بخش جلویی موستانگ استاندارد، این بخش شلبی GT350 به گونه‌ای طراحی شده تا خودرو در پیست بتواند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد. این موضوع به هیچ وجه برای شرکت ارزان تمام نمی‌شود. از این رو، اعمال تغییرات زیاد روی آن فقط برای نصب چراغ‌های جلوی جدید قطعاً از نظر اقتصادی خیلی تصمیم عاقلانه‌ای نیست.

از سویی دیگر، نمی‌توانیم درک کنیم که چرا فورد صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتالی جدید موستانگ استاندارد را روی شلبی GT350 ارائه نکرده است. امکان سفارشی‌سازی بالای این صفحه نمایش برای یک خودروی مسابقه‌ای می‌توانست بسیار مفید باشد. فروش شلبی GT350 مدل 2019 از اوایل سال 2019 آغاز می‌شود. جزئیات قیمتی این خودرو هنوز اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران