گردش و اکتشافات در طبیعت لایپزیگ

آشنایی کودکان با طبیعت در کارخانه پورشه

29 خرداد 1397 10:40

اخیراً پورشه از برنامه‌های خود برای ساخت مرکز آشنایی کودکان با حیات وحش در محل کارخانه‌اش در شرق آلمان یعی شهر لایپزیگ پرده برداشت. پارک سیاحتی-اکتشافی پورشه در محوطه 132 هکتاری کارخانه بنا خواهد شد، جایی‌که ایستگاه‌های آموزش تجربی نیز در نقاط مختلف آن میزبان کودکان خواهند بود.

پارک سیاحتی-اکتشافی پورشه در محوطه 132 هکتاری کارخانه لایپزیگ بنا خواهد شد.در فاصله زمانی میان 9 جولای تا 3 آگوست، کودکانی که بین 8 تا 11 سال سن دارند فرصت استفاده از تور سیاحتی گروهی به همراه راهنما در مسافتی 4 کیلومتری به دور این محوطه بزرگ را خواهند داشت. این گردش علمی به کودکان امکان می‌دهد با گیاهان و جانوران این ناحیه آشنا شده و با کمک اکتشاف مطالب جدید، درباره طبیعت آموزش ببینند.

در ایستگاه دیگری که در بخش جنگلی اراضی لایپزیگ واقع شده، برگزارکنندگان این برنامه به کودکان اجازه می‌دهند از میان گردش در تور آشنایی با پرندگان یا گردشی برای آشنایی با اسب‌های کوچک آلمانی برحسب علاقه خودشان یکی را انتخاب کنند. علاوه‌براین اراضی پورشه به واسطه شرایط محیطی دست نخورده، به طور طبیعی میزبان جانورانی همچون قورباغه و خفاش نیز هست که می‌تواند برای کودکان جالب باشد.

اگر بازدیدکنندگان خوش شانس باشند، احتمالاً می‌توانند با کوچک‌ترین کارگران سختکوش آلمانی نیز آشنا شوند. تعجب نکنید، منظورمان همان محل پرورش زنبور عسل است که از مدتی پیش به محوطه لایپزیگ اضافه شده است و عسل شکوفه لیمو تولید شده توسط 1.5 میلیون زنبور عسل که در محوطه کارخانه پورشه زندگی می‌کنند را به سبد محصولات این برند آلمانی اضافه کرده است. محصول نهایی که یکی از نمونه های با کیفیت عسل در جهان است، در قوطی‌های شیشه‌ای با در فلزی تحت عنوان "Turbienchen" برای فروش عرضه می‌شود. اگر بیشتر دقت کنید روی شیشه‌ها در زیر نام اصلی، با فونت کوچک‌تر نام پورشه را تشخیص خواهید داد.

آقای گرد روپ (Gerd Rupp) مدیریت اجرایی پورشه لایپزیگ بیان می‌کند که تعهد پورشه نسبت به محیط طبیعی و آموزش از اولویت‌های این شرکت است. ایشان اضافه می‌کند که واقع شدن جنگل لایپزیگ در این محوطه مزیت بزرگی است که به پورشه امکان می‌دهد تا شرایط را برای آشنایی کودکان و جوان‌ها با طبیعت در قالب سفرهای اکتشافی محیطی فراهم نماید.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران