استفاده از قطعات فیبرکربنی در کنار افزایش قدرت

رنجرور ولار منصوری

7 تیر 1397 21:20

برای آن دسته از مشتریان خودروهای رنجرور که مدل ایووک را خودروی کوچکی دانسته و به دنبال شاسی‌بلند لوکس و بزرگی در میان ساخته‌های این خودروساز انگلیسی باشند، مدل زیبای ولار می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. با این‌که ولار خودروی بسیار شیکی است ولی ممکن است تعدادی از خریداران مشکل‌پسند این خودرو، تمایل به تملک خودرویی متفاوت با دیگر ولارهای استاندارد داشته باشند. اینجاست که شرکت منصوری به عنوان تیونر خودروهای لوکس وارد عمل شده و یک نمونه خاص از ولار را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد.

منصوری در کنار تغییرات ظاهری، قدرت پیشرانه را نیز به میزان 45 اسب‌بخار افزایش داده است.در نقاط مختلف بدنه رنجرور ولار منصوری از قطعات فیبرکربن استفاده شده است. در نمای جلو این قطعات را می‌توان در جلوپنجره و سپر کاملاً جدید جلو یافت. بزرگترین و شاید مهمترین بخش فیبرکربنی ولار منصوری را می‌توان کاپوت آن دانست که روی آن چند دریچه هوا نیز برای تهویه بهتر پیشرانه ایجاد شده است. در مجموع می‌توان گفت ترکیب سپر جدید با جلوپنجره و کاپوت فیبرکربنی، نسبت به مدل استاندارد چهره بسیار خشن‌تری به ولار بخشیده است.

در نمای جانبی استفاده از قطعات فیبرکربن به صورت یک خط ممتد ادامه یافته است. علاوه‌براین در ساخت بخش بالایی آینه‌های جانبی خودرو شاهد استفاده از فیبرکربن هستیم. در نمای عقب خودرو نیز، اسپویلر و دیفیوزر جدیدی استفاده شده که در ساخت آن‌ها موادی با ساختار سبک وزن به کار رفته است.

برای سفارش رینگ‌های این خودرو، مشتریان می‌توانند از میان دو گزینه 22 و 23 اینچ انتخاب کنند. رینگ‌های پیشنهاد شده توسط منصوری به صورت یک تکه و از مواد سبک ساخته شده‌اند.

در فضای کابین تغییرات محدودی اعمال شده است. تجهیزات داخلی جدید به پدال‌های آلومینیومی و پوشش باکیفیت‌تر برای درها و کف خودرو محدود می‌شود. البته در صورت تمایل به لذت بردن از کابین لوکس‌تر، خریداران می‌توانند به منصوری درخواست استفاده از چرم در کل فضای داخلی را بدهند.

رنجرور ولار به صورت استاندارد با پیشرانه سه لیتری شش سیلندر سوپرشارژر عرضه می‌شود، که قدرتی برابر با 380 اسب‌بخار دارد. اما مشتریان منصوری معمولاً به غیر از تغییرات ظاهری، خواهان قدرت بیشتر خودروی سفارشی خود نسبت به دیگر نمونه‌ها هستند. بنابراین منصوری با اعمال تغییراتی در برنامه‌ریزی نرم‌افزار پیشرانه و استفاده از خروجی اگزوز فولاد ضدزنگ موفق شده به میزان 45 اسب‌بخار قدرت بیشتر از این پیشرانه به دست آورد.

دیدگاه کاربران