آرشیوی ارزشمند به قدمت 70 سال

گنجینه اسناد و نقشه‌های فنی پورشه

17 تیر 1397 06:00

فرقی ندارد شما به خودروهای عضلانی آمریکایی علاقه دارید یا خودروهای اسپرت انگلیسی، خودروهای توربو و تقویت‌شده ژاپنی شما را به هیجان بیاورند یا به مهندسی فنی سدان‌های آلمانی باور داشته باشید. حقیقت این است که در پس زمینه شکل‌گیری هر خودرویی که ساخته شده، تاریخچه‌ای وجود داشته و اسناد و مدارک روند تولید آن می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

مجموعه‌ای از طراحی‌ها و نقشه‌های مهندسی پورشه در طی 70 سال فعالیت این شرکت، در غالب آرشیوی ارزشمند نگهداری می‌شود.علاقمندان قادر به درک این موضوع هستند که چنین مجموعه‌ای از اسناد و مدارک را می‌توان هم ارزش با گنجینه‌ای از طلا دانست. به همین دلیل است که پس از اعلام پورشه مبنی بر وجود آرشیوی تاریخی از اسناد 70 سال طراحی مدل‌های مختلف این کمپانی، بسیاری از علاقمندان به هیجان آمده و اکنون امیدوار هستند فرصتی هرچند کوتاه برای بررسی و مطالعه این اسناد و تصاویر پیدا کنند.

وظیفه نظارت و سرپرستی نگهداری از این مجموعه که بسیاری از علاقمندان برای دیدنش لحظه شماری می‌کنند، بر عهده آقای اوه گایزل گذاشته شده است. با توجه به تصاویر منتشر شده، می‌توان حدس زد که بررسی تمام این مدارک توسط اهل فن، بیش از یک روز کامل وقت بگیرد، هرچند که هنوز از طرف پورشه کسی برای دیدار از این اسناد دعوت نشده است. اما بسیاری از خبرنگاران حوزه خودرو منتظر هستند که در آینده نزدیک امکان بررسی تاریخ ارزشمند کمپانی پورشه را پیدا کنند. یکی از مدارکی که از همین حالا قلب بسیاری از علاقمندان را به تپش درآورده، اسناد طراحی و نقشه‌های فنی پورشه 356 است.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران