آغاز فروش از فصل پاییز 2018

ورود ب‌ام‌و سری 8 کوپه به خط تولید

19 تیر 1397 06:00

شرکت ب‌ام‌و خط تولید سری 8 کوپه جدید را در کارخانه دینگولفینگ آلمان عملیاتی کرد. فروش این مدل دو در قدرتمند از پاییز امسال شروع خواهد شد.

شرکت برای تجهیز خط تولید این خودرو چند صد میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده است.به‌منظور آماده کردن کارخانه دینگولفینگ برای تولید سری 8 کوپه، شرکت ب‌ام‌و تقریباً بین 100 تا 200 میلیون یورو روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. به لطف تجهیزات جدید نصب شده در کارخانه، فرآیندهای تولید خودکار بیشتر شده‌اند و همین امر، راندمان خط تولید را بسیار بالاتر برده است. به‌عنوان مثال یدک‌کش‌های خودکار قطعات بدنه را به خطوط تولید می‌برند و ربات‌ها فاصله درز بین پنل‌های بدنه را بررسی و ایرادهای احتمالی را مشخص می‌کنند.

ب‌ام‌و سری 8 کوپه مدل 2019 به لطف استفاده از پیشرانه هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلوی 4.4 لیتری، 523 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار و یک سیستم تمام چرخ محرک متصل شده است. البته در این خودرو بیشتر خروجی‌ها به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. ب‌ام‌و ادعا کرده خودرو با این مشخصات فنی صفر تا صد را در 3.6 ثانیه می‌تواند پر کند و حداکثر سرعت آن برابر با 250 کیلومتربرساعت است.

در طراحی این کوپه اسپرت از مواد اولیه سبک‌وزن استفاده شده تا وزن کلی آن از 2 تن فراتر نرود. در بدنه خودرو از فولاد، پلاستیک، آلومینیوم و فیبر کربن استفاده شده و سقف، درها، کاپوت، فایروال جلو و ستون‌ها از جنس آلومینیوم هستند. یک نوع سقف از جنس پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن هم برای این خودرو ارائه شده که قبلاً در محصولات ب‌ام‌و سابقه نداشته است.

ب‌ام‌و سری 8 کوپه همراه با سری 5 و سری 7 وارد خط تولید می‌شود. قیمت این خودرو در زمان ورود به بازار اعلام خواهد شد.

دیدگاه کاربران