گران‌تر از بهترین نسخه کوپه

رونمایی رسمی از ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل

11 آبان 1397 19:59

پس از درز اطلاعاتی درباره ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل جدید، این شرکت آلمانی سرانجام قبل از برگزاری نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس به صورت رسمی از این خودروی زیبا رونمایی کرد.

ب‌ام‌و M850i ایکس درایو کانورتیبل مدل 2019 قرار است بهار امسال در نمایندگی‌های ب‌ام‌و برای فروش عرضه شود که قیمت پایه آن برابر با 121,400 دلار خواهد بود؛ 9,500 دلار گران‌تر از ب‌ام‌و M850i ایکس درایو کوپه.قرار است فروش ب‌ام‌و M850i ایکس درایو (xDrive) کانورتیبل مدل 2019 ماه مارس در آمریکا آغاز شود. این خودرو بسیار شبیه به سری 8 کوپه است، اما مدل کانورتیبل سقفی جمع‌شونده برقی از نوع سافت‌تاپ (soft top) دارد که تا سرعت 48 کیلومتربرساعت فقط در عرض 15 ثانیه باز و بسته می‌شود. البته این سقف جمع‌شونده تنها ویژگی جدید این خودرو نیست، بلکه این مدل در نمای عقب طرحی منحصربه‌فرد داشته و به سیستم خودکار محافظت از سرنشینان هنگام چپ شدن هم مجهز شده است.

از نظر طراحی اکثر قسمت‌های این خودرو که جایگزین سری 6 کانورتیبل شده است، شبیه به ب‌ام‌و M850i ایکس درایو کوپه است و در نمای روبه‌رو شاهد چهره‌ای خشمگین هستیم که شامل یک جلوپنجره عریض می‌شود. چراغ‌های جلوی LED از تکنولوژی لیزر بهره‌مند هستند و در نمای عقب سراگزوزهایی به فرم ذوزنقه به چشم می‌خورد. چراغ‌های عقب هم از نوع LED بوده و این کانورتیبل آلمانی به رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی سبک وزن مجهز شده است.

مشتریانی که تمایل دارند این خودرو را با ظاهری اسپرت‌تر داشته باشند، می‌توانند پکیج M کربن برای فضای خارجی (M Carbon Exterior Package) را سفارش دهند. این پکیج تعدادی قطعه از جنس فیبرکربن را به سری 8 کانورتیبل اضافه می‌کند که می‌توان به پوشش جدید آیینه‌های جانبی اشاره کرد.

فضای کابین نسخه کانورتیبل هم شبیه به نسخه کوپه است، اما علاوه‌بر اضافه شدن کلیدهایی برای کنترل سقف جمع‌شونده، امکان تجهیز این خودرو به گرم‌کن گردن هم وجود دارد که به عنوان یک آپشن قابل سفارش است. قابلیت دیگری که فقط در مدل کانورتیبل وجود دارد، منحرف‌کننده باد است که به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارد. نکته جالب دیگر این است که حتی صندلی‌های عقب این خودرو هم فضای نسبتاً خوبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

از دیگر ویژگی‌های برجسته در فضای کابین می‌توان به فرمان اسپرت M و صندلی‌های اسپرت با گرم‌کن اشاره کرد. به‌علاوه، این خودرو به صورت پایه از تودوزی چرم مِرینو (Merino) بهره می‌برد و نورپردازی فضای داخلی هم برای آن در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان به موسیقی می‌توانند به لطف سیستم صوتی با 12 بلندگو از برند هارمن کاردن، در کابین این کانورتیبل آلمانی لذت گوش دادن به موسیقی با کیفیت عالی را تجربه کنند. دیگر تجهیزات این خودرو شامل صفحه نمایش سربالای رنگی، صفحه نمایش 12.3 اینچی در قسمت پشت آمپر و سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی ب‌ام‌و به نام آی درایو (iDrive) با صفحه نمایش 10.25 اینچی می‌شود.

ب‌ام‌و تجهیزات دیگری نیز برای سری 8 کانورتیبل در نظر گرفته است که به عنوان آپشن قابل سفارش هستند. به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرم‌کن / سردکن برای صندلی‌های جلو
  • سیستم صوتی حرفه‌ای از برند انگلیسی باوِرز اَند ویلکینز (Bowers & Wilkins)

اما قلب تپنده سری 8 کانورتیبل یک پیشرانه 8 سیلندرِ V شکل است که 4.4 لیتر حجم داشته و به دو توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه می‌تواند حداکثر 523 اسب‌بخار قدرت و 748 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. این نیرو از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک و سیستم تمام چرخ محرک، در صورت نیاز می‌تواند به هر چهار چرخ انتقال داده شود. به این ترتیب، سری 8 کانورتیبل می‌تواند فقط در عرض 3.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتربرساعت برسد. البته حداکثر سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی در 250 کیلومتربرساعت محدود شده است.

به دلیل این‌که قرار است M850i یک پله پایین‌تر از M8 کانورتیبل در مدل‌های مختلف سری 8 قرار بگیرد، ب‌ام‌و از نظر عملکرد این خودرو را به قابلیت‌های مختلفی مجهز کرده است. به طور مثال می‌توان به سیستم تعلیق تطبیقی M، قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب تا 2.5 درجه جهت افزایش چابکی خودرو و سیستم ترمز M اسپرت با کالیپرهای آبی رنگ اشاره کرد.

همانند بیشتر خودروهای جدید، سری 8 کانورتیبل هم به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی راننده مجهز شده است. از قابلیت‌های استاندارد در این بخش می‌توان به سیستم هشدار در صورت احتمال تصادف با قابلیت تشخیص عابر پیاده و ترمز خودکار در شهر اشاره کرد. البته ب‌ام‌و یک پکیج نیز در این بخش در نظر گرفته است که در صورت سفارش دادن آن، خودروی شما به مواردی همچون کروز کنترل فعال، سیستم حفظ خودرو بین خطوط، سیستم هشداردهنده در صورت خروج از بین خطوط و سیستم تشخیص نقاط کور مجهز خواهد شد. حتی قابلیت دید در شب یا همان Night vision هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

این شرکت آلمانی تصمیم دارد سری 8 کانورتیبل را در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2018 که حدوداً یک ماه دیگر برگزار می‌شود در معرض دید عموم قرار دهد. ب‌ام‌و M850i ایکس درایو کانورتیبل مدل 2019 قرار است بهار امسال در نمایندگی‌های ب‌ام‌و برای فروش عرضه شود که قیمت پایه آن برابر با 121,400 دلار خواهد بود (بدون احتساب هزینه حمل که برابر با 995 دلار است). با این حساب، قیمت نسخه کانورتیبل در مقایسه با ب‌ام‌و M850i ایکس درایو کوپه که 8 دسامبر در آمریکا به فروش خواهد رسید، 9,500 دلار گران‌تر خواهد بود.

دیدگاه کاربران