اعتراف نیسان به تقلب در اعلام میزان آلایندگی و مصرف سوخت

دنباله‌رو فولکس‌واگن

20 تیر 1397 09:00

شرکت نیسان از انتشار داده‌های جعلی مربوط به تست‌های آلایندگی خبر داد. این اطلاعات مربوط به تمام خطوط تولید شرکت به جزء کارخانه نیسان واقع در کیوشو است.

شرکت نیسان به‌صورت رسمی اعلام کرده که داده‌هایی جعلی از تست‌های آلایندگی انجام شده در خطوط تولید شرکت کشف کرده است.این شرکت از سپتامبر 2017 و زمانی که مشخص شد برخی ناهماهنگی‌ها و عدم انطباق‌ها در فرآیندهای بازرسی نهایی خودروها وجود دارد، در چند مرحله مختلف بازرسی‌های گسترده‌ای روی عملکرد بخش‌های مختلف خطوط تولید خود انجام می‌داده است. دو یافته اصلی این تحقیقات تاکنون یکی مرتبط با «تست آلاینده‌های اگزوزها و تست‌های مصرف سوختی» و دیگری «ساخت گزارش‌های بازرسی از روی مقادیر جعلی» هستند. نتایج این تحقیقات قبلاً به وزارتخانه اراضی، زیرساخت، حمل‌ونقل و گردشگری ژاپن ارسال شده و نیسان، شرکت حقوقی ژاپنی Nishimura & Asahi را برای انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه استخدام کرده است.

نیسان هنوز نگفته که این تغییر و دست‌کاری داده‌ها شامل چه تعداد خودرو می‌شود، ولی در بخشی از بیانیه خود، این شرکت اعلام کرده که به جز GT-R، تمامی خودروها با استانداردهای ایمنی ژاپن مطابقت دارند. دلیل عدم تطابق این مدل اسپرت ژاپنی با استانداردهای مذکور در حال حاضر معلوم نیست.

نیسان قول داده که تحقیقات و بررسی‌های گسترده‌تری برای اطمینان از تطابق محصولات شرکت با استانداردها و قوانین اجرایی کند. نیسان در بخشی از بیانیه خود، بدون وارد شدن به جزئیات گفته که اگر مشکلات بیشتری در جریان این تحقیقات کشف شوند، شرکت اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد.

هفته پیش، علی‌رغم اطلاعات قبلی، گزارشی منتشر شد که شایعه ادغام بین رنو و نیسان اتفاق نخواهد افتاد. در گزارش مذکور، به نقل از کارلوس گون نوشته شده بود: «هرکسی که فکر می‌کند ممکن است روزی نیسان و میتسوبیشی به‌طور کامل تحت مالکیت رنو درآمده و یکی از شرکت‌های تابعه آن باشند در اشتباه هستند.» این موضوع که چنین تغییر لحنی آیا ربطی به مشکلات اخیر نیسان دارد یا نه هنوز معلوم نیست، ولی بدون شک طی هفته‌های آتی بیشتر از بزرگ‌ترین خودروساز دنیا خواهیم شنید.

دیدگاه کاربران