عرضه در سال 2020

معرفی یک اشکودای برقی با نشان RS

22 تیر 1397 10:24

در حال حاضر از میان خودروهای اشکودا، تنها مدل اکتاویاست که افتخار حمل نشان RS را پیدا کرده، اما قرار است در ماه‌های آینده با ورود کودیاک RS، به یکه‌تازی این مدل خاتمه داده شود. کودیاک RS که عنوان سریع‌ترین خودروی هفت نفره حاضر در پیست نوربورگ‌رینگ را کسب کرده آخرین مدل RS این برند اهل چک نخواهد بود، چرا که پس از آن اشکودا برنامه عرضه خودرویی تمام الکتریکی به عنوان سومین مدل مزین به نشان RS را دارد.

نکته عجیب این است که اشکودا اعلام کرده این خودروی برقی مزین به نشان RS، لزوماً روی عملکرد ویژه فنی تمرکز ندارد.در حقیقت مدیر فروش و بازاریابی شرکت اشکودا به Autocar اعلام کرده که شرکت در حال کار روی طراحی خودرویی با نشان RS ولی با آلایندگی صفر است. وی صریحاً اعلام کرده که خودروی مورد بحث قرار نیست لزوماً در بخش فنی عملکرد ویژه‌ای ارائه دهد، چرا که هدف از طراحی و ساخت آن، تمرکز بر ارائه خودرویی با طراحی زیبا و البته مزین به نشان اسپرت RS خواهد بود که تجربه جدیدی از این برند ارائه دهد.

پیش‌بینی می شود این خودرو در کلاس کرا‌س‌اورها باشد، براساس یکی از مدلهای کنونی این شرکت تولید شود و در سال 2020 به بازار فروش عرضه شود. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که شکل ظاهری این خودروی برقی بسیار شبیه به خودروی مفهومی Vision E خواهد بود که مدتی پیش از سوی این شرکت معرفی شد. اما این خودرو قرار نیست اولین خودروی تمام برقی برند اشکودا باشد چراکه این وظیفه به مدل تمام برقی سیتیگو محول خواهد شد.

دیدگاه کاربران