پاسخ چینی‌ها به رقبای اروپایی

کراس‌اور الکتریکی جیلی

1 تیر 1397 11:37

فقط خودروسازان غربی نیستند که به دنبال اثبات توانایی خودشان در ارائه خودروهای برقی به بازار باشند، چرا که اکنون تعدادی از برندهای برتر صنعت خودروسازی چین هم وارد کارزار شده‌اند.

با یک مرتبه شارژ کامل باطری‌ها، GSe توانایی پیمایش 350 کیلومتر را خواهد داشت.پس از معرفی چند مدل جدید از سوی جیلی در ماه‌های اخیر، این شرکت چینی خودروی امگرند GSe را معرفی کرده که در اصل نسخه برقی مدل امگرند GS است.

در نمای ظاهری به نظر می‌رسد که خودرو به برادر بنزین‌سوز خود یعنی مدل GS شبیه باشد ولی بدنه مدل برقی تغییراتی نیز داشته که واضح‌ترین تغییر در جلوی خودرو مشاهده می‌شود. برای سپر جلو از نمونه جدیدی استفاده شده و دیگر خبری از دریچه‌های جلو پنجره نیست چرا که در یک خودروی برقی طبیعتاً نیازی به جریان یافتن هوا در پیشرانه نیست و بسته بودن این قسمت به کاهش مقاومت هوا کمک فراوانی می‌کند.

جیلی اعلام کرده که قدرت این خودرو توسط مجموعه‌ای از باطری‌های لیتیوم-یون تامین می‌شود که قدرتی معادل با 160 اسب‌بخار تولید می‌کنند. با یک مرتبه شارژ کامل این باطری‌ها، GSe توانایی پیمایش 350 کیلومتر را خواهد داشت. در صورت حرکت با سرعت ثابت 60 کیلومتربرساعت، شعاع حرکتی تا سقف 460 کیلومتر افزایش می‌یابد.

بنابر خواسته مشتری امکان سفارش نصب امکانات متنوعی در جیلی GSe وجود خواهد داشت. امکاناتی همچون چراغ‌های LED، دریافت فرامین صوتی راننده، سقف پانوراما و شارژ بی‌سیم برای گوشی موبایل از موارد قابل اشاره هستند.

جیلی برای بدنه GSe رنگ‌های شاد و جذابی در نظر گرفته است که به نظر می‌رسد این کار بیشتر به منظور جلب نظر خریداران جوان باشد. مشتریان برای سفارش رنگ‌آمیزی بدنه GSe امکان انتخاب بین پنج رنگ متفاوت آبی یاقوتی، قرمز آتشین، نارنجی براق، طلایی کهربایی و سفید یخی را خواهند داشت.

 عرضه این خودرو 9 ژوئن در بازار چین آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود قیمت تقریبی مدل پایه در بازار چین حدود 17135 دلار باشد.

دیدگاه کاربران