حتی سریع‌تر از آئودی A3

هوندا و سریع‌ترین چمن‌زن تاریخ

24 تیر 1397 12:51

هوندا طاقتش سر رفت و قبل از اولین رونمایی رسمی ماشین چمن‌زنی‌اش در فستیوال سرعت گود وود، نخستین اطلاعات و تصاویر آن را منتشر کرد. نسل دوم این ماشین چمن‌زنی، که Mean Mower V2 نامیده شده، از پیشرانه یک لیتری سوپربایک هوندا، یعنی CBR 1000RR، بهره می‌برد و حدود 189 اسب‌بخار قدرت دارد که تقریباً دو برابر قدرتمندتر از نسخه استاندارد این ماشین چمن‌زنی است.

V2 به مناسبت 40 سالگی خودروهای چمن‌زنی هوندا ساخته شدهاولین رکورد Mean Mower در سال 2014 ثبت جهانی شد. هوندا در آن سال توانست به سرعت 187.6 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. حالا با آمدن نسل دوم این عجیب‌الخلقه، پیش‌بینی شده که می‌تواند به سرعتی فراتر از 240 کیلومتر برساعت برسد.

حال باید دید که وقتی جس هاوکینز (Jess Hawkins)، از بدل‌کاران حرفه‌ای که در تور جهانی Fast & Furious Live نیز شرکت داشت، چه رکوردی را برای این خودرو مینیاتوری ثبت می‌کند. جالب است بدانید که V2 همچنان توانایی کوتاه‌کردن چمن‌ها را هم دارد؛ یعنی به تیغه‌های چمن‌زنی مجهز است و در عقبش نیز کیسه‌ای برای جمع‌کردن چمن‌های خوردشده، دارد.

برای آن‌هایی که نمی‌دانند دلیل ساخت V2 چیست، باید یادآوری کنیم که هوندا این وسیله را به مناسبت 40 سالگی خودروهای چمن‌زنی‌اش ساخته است. هوندا V2 از پلتفرم ارتقایافته HF 2622 بهره می‌برد و تمامی فرآیند طراحی و ساخت آن با کمک مهندسان شرکت Team Dynamics انجام شده؛ همان شرکتی که هوندا ساخت اولین ماشین چمن‌زنی‌اش را به آن‌ها سپرد و در این روزها نیز شریک اصلی هوندا در مسابقات سالیانه BTCC انگلستان است.

دیدگاه کاربران