رژیم لاغری برای ب‌ام‌و M2

رونمایی از کانسپت ب‌ام‌و M Performance Parts در گودوود 2018

24 تیر 1397 09:00

شرکت ب‌ام‌و قول داده بود که نسخه CSL را دوباره برای یکی از قدرتمندترین تریم‌های مدل‌های فعلی خود عرضه کند. اکنون درحالی‌که خیلی‌ها اعتقاد دارند ب‌ام‌و M4 احتمالاً صاحب نسخه Coupe Sport Lightweight بعدی خواهد بود، شرکت با رونمایی از این کانسپت می‌خواهد یک ب‌ام‌و M2 را با لباس CSL به ما نشان دهد. این خودروی کانسپت که با نام M Performance Parts در فستیوال سرعت گودوود رونمایی شد، یک ب‌ام‌و M2 است که قطعات M Performance زیادی روی خود دارد.

این کانسپت را می‌توان یک کاتالوگ از محصولات مختلف M Parts ب‌ام‌و دانست، که از M2 کامپتیشن بیش از 60 کیلوگرم سبک‌تر است.به‌عنوان‌مثال، کاپوت آن از جنس فیبرکربن بوده و در مقایسه با کاپوت استاندارد M2، از وزن خودرو 8 کیلوگرم است. این کاپوت از اواخر ماه جاری وارد بازار می‌شود و در ماه نوامبر، شرکت قول عرضه پنل‌های کناری فیبرکربنی را داده که 3 کیلوگرم بیشتر از وزن خودرو را کاهش می‌دهند. حتی باله‌های کوچک جلو و باله‌های کوچک رکاب‌ها هم فیبرکربنی هستند وهم اکنون می‌توانید با خرید یک ب‌ام‌و M2 کامپتیشن جدید آن‌ها را داشته باشید.

این رژیم لاغری ب‌ام‌و M2 شامل یک طراحی ویژه سقف کربنی 6 کیلوگرمی و همچنین مرکز ثقل پایین‌تر هم می‌شود، ولی خبر بد اینجاست که برای خرید این پکیچ باید تا ماه مارس سال آینده صبر کنید. درحالی‌که رینگ‌های 19 اینچی طلایی آن فیبر کربنی نیستند، ولی بااین‌حال هنوز هم 6 کیلوگرم سبک‌تر از رینگ‌های استاندارد خودرو هستند.

ولی صبر کنید، داستان همین‌جا تمام نمی‌شود. کانسپت ب‌ام‌و M Performance Parts به یک در عقب فیبرکربنی هم مجهز شده که از ماه نوامبر وارد بازار خواهد شد و در صورت استفاده از آن، وزن ب‌ام‌و M2 کامپتیشن شما 5 کیلوگرم کاهش خواهد یافت. حتی دیفیوزر عقب این خودرو هم کربنی بوده و نیم کیلوگرم از وزن کلی کم می‌کند.

ب‌ام‌و دردسر ارتقای کابین را هم به جان خریده و شاهد استفاده از ترکیب فیبر کربن و چرم آلکانترا در سرتاسر کابین هستیم. صندلی‌های جلو روی‌هم‌رفته 9 کیلوگرم سبک‌تر از صندلی‌های M2 Competition معمولی هستند و درعین‌حال، صندلی‌های عقب جدید 13 کیلوگرم وزن کلی خود را کاهش داده‌اند.

اگر تمامی این موارد را کنار هم قرار دهیم، خودرو کاهش وزن بیش از 60 کیلوگرمی را تجربه کرده است. البته در این بخش استفاده از یک باتری سبک‌تر هم که 14 کیلوگرم وزن کم‌تری در مقایسه با مدل استاندارد دارد بسیار موثر بوده است.

علاوه‌براین تغییرات قطعات بدنه و کابین، کانسپت ب‌ام‌و M Performance Parts به یک سیستم تعلیق ویژه مجهز شده که تقریباً 20 میلی‌متر فاصله کف خودرو از سطح جاده را کاهش می‌دهد. تزیینات طلایی زیادی را جای جای خودرو می‌توانید ببینید که در کنار فنرهای مشکی سیستم تعلیق و همچنین کالیپرهای ترمز مشکی رنگ، زیبایی خودرو دوچندان شده است.

شرکت ب‌ام‌و قصد دارد این کانسپت را امروز هم‌زمان با رونمایی در فستیوال گودوود وارد پیست کند.

دیدگاه کاربران