درباره تحولات خودروهای برقی و انقلابی اغراق نکنید

هشدار مدیرعامل شرکت زیمنس به خودروسازان آلمانی

25 تیر 1397 06:00

به نظر می‌رسد اتفاقات منفی و بدی که اخیراً صنعت خودروسازی آلمان را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند، در آینده نیز ادامه دارد.

خودروسازی آلمانی باید اخبار گمراه‌کننده درباره تحولات خودروهای برقی و انقلابی را مدیریت کنند.در تازه‌ترین خبر، طبق گزارش‌های رسیده آقای جو کاسر مدیرعامل شرکت زیمنس به طور جدی به خودروسازان آلمانی هشدار داده است که اگر اخبار گمراه‌کننده درباره تحولات خودروهای برقی و انقلابی در آینده را مدیریت نکنند، باید منتظر نتایج مخرب این اظهارنظرهای نادرست در صنعت خودروی آلمان باشند. آقای کاسر حتی پا را از این هم فراتر نهاده و نه تنها صنعت خودروسازی بلکه تمامیت کشور آلمان را در خطر دانسته است. البته صنعت خودروسازی در وضعیت مالی و ثبات سیاسی این کشور نقش مهمی برعهده دارد.

او در سخنانش موج پوپولیسم و سیاست‌های تجاری که در آلمان و کشورهای دیگر اتحادیه اروپا شکل گرفته‌اند را هدف قرار داده است و اصرار دارد که شرکت‌های خودروسازی آلمان به عنوان بنیه اقتصادی این کشور، باید گام‌های موثرتری برای کمک به اتوماسیون کردن فرآیند تولید در کارخانه‌های آلمانی بردارند.

شاید اجرای چنین طرحی به از دست رفتن تعدادی فرصت شغلی ختم شود، اما در نهایت به نفع اقتصاد آلمان خواهد بود. در جهان معاصر استفاده از فناوری‌های پاک جدی گرفته شده و صنایع سنتی در بازار پرچالش فعلی خود را قادر به رقابت با دیگران نمی‌بینند.

با وجود این‌که زیمنس به صورت مستقل خودرویی تولید نمی‌کند ولی این شرکت یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان صنایع خودروسازی آلمان است. زیمنس بسیاری از قطعات فنی به کار رفته در خودروها و تجهیزات خطوط تولید کارخانجات را تولید می‌کند، در نتیجه بروز بحران در خودروسازی آلمان می‌تواند تاثیرات نامطلوبی بر شرکت زیمنس داشته باشد.

دیدگاه کاربران