پیش‌بینی فروش 15 تا 25 درصدی

برنامه ب‌ام‌و برای خودروهای برقی تا سال 2025

20 تیر 1397 16:53

اگر اخبار جهان خودرو را پیگیری کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که ب‌ام‌و لزوم تولید خودروهای برقی را جدی گرفته است. این خودروساز اکنون در نظر دارد تا سال 2025 بیش از 20 مدل خودروی برقی یا پلاگین‌هیبرید را به مجموعه مدل‌های تولیدی خود اضافه کند. به نظر می‌رسد این کار اقدام بسیار خوب و مثبتی باشد، اما حقیقت این است که ب‌ام‌و هنوز از میزان استقبال مشتریان از چنین خودروهایی اطمینان کامل ندارد.

ب‌ام‌و در حال کار برروی نسل پنجم پلتفرم‌های خودروهای خود است، که علاوه‌بر پیشرانه‌های مرسوم با پیشرانه‌های هیبریدی و برقی سازگاری دارد.یکی از اعضای هیات‌مدیره شرکت ب‌ام‌و در گفتگو با مجله «کار اند درایور» بیان کرده که این شرکت در اندیشه فروش 15 تا 25 درصد از کل محصولات خود به صورت برقی تا سال 2025 است. البته وی تاکید می‌کند که این گمانه‌زنی چندان دقیق نیست و ممکن است در عمل، میزان تولید خودروهای برقی بیشتر و یا حتی بسیار کمتر از میزان مورد انتظار باشد.

چنین صحبت‌هایی نشان از آینده نامشخص خودروهای برقی ب‌ام‌و دارد اما به هرحال این شرکت در حال کار برروی نسل پنجم پلتفرم‌های خودروهای خود است. درحالی‌که بسیاری از خودروسازان برای ساخت مدل‌های برقی خود به دنبال ایجاد پلتفرم‌های ویژه و اختصاصی هستند، ب‌ام‌و در این زمینه در حال پیمودن مسیری متفاوت است. پلتفرم جدید این شرکت می‌تواند با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی مرسوم و یا پیشرانه‌های هیبریدی و برقی سازگار باشد. در نتیجه تمام مدل‌های آینده این شرکت، روی پلتفرم‌هایی ساخته خواهند شد که برای جای دادن باطری در کف خودرو تطبیق داده شده‌اند.

طبق اخبار پلتفرم‌های جدید در دو نسخه خواهد بود، که البته بسیار با هم مرتبط و مشابه هستند؛ یکی از آن‌ها برای ساخت مدل‌های محورعقب و دیگری در تولید خودروهای محورجلو استفاده خواهد شد. ب‌ام‌و امکان این را دارد که از ترکیب این دو ساختار با یکدیگر، پلتفرمی برای تولید مدل‌های چهارچرخ محرک تولید کند.

اولین خودرویی که قرار است روی پلتفرم نسل پنجم شکل گیرد، مدل iNext خواهد بود که عرضه آن برای سال 2021 برنامه‌ریزی شده است. برای این خودرو مجموعه باطری‌های 60، 90 و 120 کیلووات ساعتی استفاده به کارگرفته خواهد شد، که مدل مجهز به باطری‌های 120 کیلووات ساعتی قادر است با یک‌ مرتبه شارژ مسافتی 700 کیلومتری را بپیماید.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران