ساخته شده به سفارش یکی از شیوخ عرب

مک‌لارن P1 GT با تیونینگ لازانته در فستیوال گودوود

25 تیر 1397 15:57

بعد از انتشار تیزرهای بی‌شمار، شرکت تیونر لانزانته (Lanzante) بالاخره از مک‌لارن P1 GT خود در فستیوال سرعت گودوود رونمایی کرد. این خودرو طراحی بدنه متفاوتی دارد که ظاهری بسیار جدید به آن بخشیده است. یک مشتری ثروتمند اهل خاورمیانه ظاهراً این طراحی ویژه روی مک‌لارن P1 GT را سفارش داده است.

تغییرات وسیع اعمال شده روی بدنه مک‌لارن P1 GT را به هیولایی با مجوز تردد در جاده و خیابان تبدیل کرده است.از تغییرات اعمال شده توسط لانزانته می‌توان به طراحی قسمت جلوی متفاوت با یک اسپلیتر بزرگ‌تر از GTR استاندارد، اشاره کرد. لانزانته همچنین باله‌های کوچک را حذف و از گلگیرهای مجهز به دریچه‌های هوا استفاده کرده است. در قسمت عقب، شاهد طراحی درازتر قسمت دم خودرو هستیم و همچنین شرکت یک باله عقب بزرگ روی کاپوت نصب کرده است. یک دیفیوزر جدید خروجی‌های اگزوز خودرو را در خود جای داده و شاهد طراحی بسیار زیبایی در این بخش هستیم.

این مک‌لارن P1 GT کاملاً برای رانندگی آماده است. داخل کابین، صندلی‌های اسپرت آن اگرچه خیلی راحت به نظر نمی‌رسند، ولی کابین آن حداقل روکش چرمی دارد! چیزی که در GTR خبری از آن نیست.

متأسفانه، لانزانته هنوز اطلاعاتی در مورد پیشرانه این خودرو منتشر نکرده است. اگر شرکت پیشرانه هیبریدی 3.8 لیتری توربو هشت سیلندر خورجینی آن را دست‌نخورده بگذارد، مک‌لارن P1 GT تقریباً 986 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت که عددی فوق‌العاده محسوب می‌شود. استفاده از قطعات اینکونلی (Inconel) شرکت لانزانته برای سیستم اگزوز که قبلاً در P1 LM هم به کار رفته بود، قطعاً به کاهش وزن خودرو کمک خواهد کرد.

در طراحی P1 GT از خودروی مک‌لارن F1 GT الهام گرفته شده است. این مدل یک نسخه جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای F1 GTR Longtail بود که شرکت تنها سه دستگاه از آن را تولید کرد.

لانزانته در صنعت خودروی بریتانیا به‌عنوان تیونری که می‌تواند تغییراتی در سطح استانداردهای خود کارخانه روی مدل‌های مک‌لارن اعمال کند معروف شده است. این شرکت قبلاً هم پروژه‌های متعدد تبدیل P1 GTR مسابقه‌ای به مدل‌هایی که بتوان داخل جاده و خیابان سوار شد هم انجام داده است. این شرکت همچنین مدل P1 LM را به‌عنوان قوی‌ترین مدل و بهترین نسخه از این ابرخودرو طراحی کرده بود.

 

دیدگاه کاربران