ب‌ام‌و به فکر کاهش هزینه تولید نسل آتی خانواده مینی و مدل‌های جمع‌وجور خود است.

چین زادگاه مینی

8 بهمن 1396 00:00

گروه بامو در حال بررسی شرایط تولید نسل آتی خانواده مینی است. گزینههای روی میز کمپانی، شامل ساخت خودرو در چین و استفاده از پلفرم مشترک با خودروساز چینی گریتوال است.

نخستین مینی مبتنی بر پلتفرم ب‌ام‌و/ گریت‌وال به احتمال زیاد سال 2023 وارد بازار خواهد شد.ماه پیش بلومبرگ گزارشی منتشر کرد مبنی بر این که بامو در حال مذاکره با گریتوال برای سرمایهگذاری مشترک در تولید مدلهای مینی در کشور چین است. همچنین در این ماه مجله اتومبیل گزارش داد که در مذاکرات، پیشنهاد پلتفرم مشترک نیز مطرح شده است. ظاهرا از نظر بامو، ممکن است که تولید نسل آتی مدلهای مینی برای کمپانی بسیار گران تمام شود.

به گزارش مجله اتومبیل، بامو ابتدا میخواست با تویوتا در این زمینه همکاری کند. همکاری مشترک دو شرکت در پروژه Z4/سوپرا در کنار چند قرارداد استفاده مشترک از پیشرانهها، دو شرکت را برای شراکت در این پروژه ترغیب میکند. اگر چه اکنون مشخص شده که ممکن است همکاری با گریتوال برای کمپانی نتیجه بهتری دارد.

علاوه‌براین ولوو و شرکت مادر آن جیلی، روی طراحی و تولید خودروهای جمع‌وجور در چین با بامو مشارکت کرده است. با گذر زمان و افزایش میزان مقبولیت خودروهای ساخت چین در بازارها، انتظار میرود این قراردادهای همکاری را در میان خودروسازهای دیگر هم ببینیم.

اگر قرارداد همکاری بامو و گریتوال نهایی شود، بامو احتمالا تا چند سال دیگر، عمر خانواده مینی مبتنی بر پلتفرم فعلی UKL را تمدید خواهد کرد. مجله اتومبیل گزارش میدهد که نخستین مینی مبتنی بر پلتفرم بامو/ گریتوال که به احتمال زیاد، جانشینی برای مدل قدرتمند هاردتاپ خواهد بود، سال 2023 وارد بازار خواهد شد. توجه داشته باشید این موضوع، همچنین بدین معناست که خودروهای جمع‌وجور بامو از این به بعد ممکن است در چین ساخته شوند و به احتمال زیاد از پلتفرم مشترک با خانواده آتی مینی استفاده خواهند کرد.

دیدگاه کاربران