مجهز به پیشرانه 1062 اسب‌بخاری

ناران، هایپرکاری تولید محدود از انگلیس

7 آذر 1399 11:00

استارت‌‌آپ تازه تاسیس «ناران اتوموتیو» که در بریتانیا واقع شده، خودرویی متفاوت با محصولات شرکت‌های مشابه معرفی کرده است. مهمترین دلیل این تفاوت را باید در پیشرانه محصول ناران جستجو کرد چراکه برخلاف روند متداول اینگونه شرکت‌ها، با خودرویی هیبرید یا برقی روبرو نیستیم بلکه محصول ناران به پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری بنزین‌سوز مجهز است، که در جلوی خودرو نصب شده.

پیشرانه 8 سیلندر این هایپرکار تازه وارد که به دو توربوشارژر مجهز شده، 1062 اسب‌بخار قدرت را از طریق سامانه چهار چرخ محرک به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند.طراحی محصول ناران برعهده Jowyn Wong بوده که طراحی خودروهایی همچون آپولو IE و دتوماسو P72 را در کارنامه خود دارد. با توجه به شکل‌گیری این خودرو روی شاسی مونوکوک ب‌ام‌و سری 8، از شباهت فرم کلی بدنه این دو خودرو نباید چندان تعجب کرد.

براساس اعلام ناران اتوموتیو، پیشرانه این خودرو به صورت سفارشی توسط  Racing Dynamics توسعه یافته ضمن این‌که شرکت EY3 Engineering  و دانیل منس نیز در طراحی و تامین قطعات این خودرو همکاری داشته‌اند.

پیشرانه 8 سیلندر این هایپرکار تازه وارد که به دو توربوشارژر مجهز شده، 1062 اسب‌بخار قدرت را از طریق سامانه چهار چرخ محرک به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند. براساس اعلام سازنده، شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت ناران کمتر از 3 ثانیه و حداکثر سرعت این خودرو بیشتر از 360 کیلومتر برساعت خواهد بود.

ناران هایپرکاری تولید محدود از انگلیس

سیستم تعلیق ناران با الهام از خودروهای مسابقه­‌ای طراحی شده و بنابر ادعای سازنده، تجربه‌ای مشابه با خودروهای GT3 برای راننده و سرنشین فراهم خواهد کرد. بد نیست بدانید نیروی رو به پایین ایجاد شده بر بدنه ناران 1377 کیلوگرم خواهد بود که به همراه فرمان هیدرولیک، ترمزهای کربن سرامیک و پکیج آیرودینامیکی، به هدایت هرچه بهتر این خودروی اسپرت مخصوصاً در سرعت‌های بالا یاری خواهند رساند.

ناران اعلام کرده امکانات وسیعی برای سفارشی‌سازی هریک از 49 دستگاه این خودرو پیش‌بینی شده تاجایی که هریک از مشتریان می­‌تواند برای خودروی خود، نام دلخواه انتخاب نماید.

محصول ناران احتمالاً در اوایل سال آینده میلادی به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

دیدگاه کاربران