عوامل دولتی و مفسدی شناخته‌شده

بازداشت 3 متخلف درزمینه واردات خودرو

31 تیر 1397 11:52

در پی دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر پیگیری تخلفات واردات غیرقانونی خودرو فرد یا افرادی دستگیرشده‌اند که این مساله با شدت و حدت متفاوتی از سوی مسئولان تائید شده است. تاکنون سخنگوی دولت از دستگیری چند عامل و همچنین وزیر صنعت دستگیری یکی از مفاسد شناخته‌شده توسط ناجا خبر داده‌اند.

وزیر صنعت از بازداشت و اعتراف یک عضو زنجیره فساد خودرویی خبر داد.نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد این پرونده به «تسنیم» گفته است:‌ «تا جایی که بنده اطلاع دارم تاکنون 3 نفر درزمینه واردات این 6400 دستگاه خودرو به کشور از سوی دستگاه ذی‌ربط بازداشت‌شده‌اند.» قاضی‌پور بابیان این‌که در گزارش کمیسیون به تخلفاتی که در این زمینه رخ‌داده پرداخته‌شده است، ادامه داد: «این گزارش باید در صحن علنی پارلمان قرائت و به رأی نمایندگان گذاشته شود که در صورت موافقت وکلای ملت برای پیگیری‌های قضایی به قوه قضائیه ارجاع داده شود

 

بازداشت برخی مسئولان وزارت صنعت

به گزارش خبرآنلاین محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست نسبت به اظهارات آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس دستگاه قضا واکنش نشان داد و گفت اغلب عوامل خارج از وزارتخانه بوده‌اند. سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی در مورد دستگیری برخی مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با پرونده واردات غیرقانونی خودروهای لوکس گفت: «وقتی سایت ثبت سفارش هک شد، عواملش در بیرون بودند البته در دستگاه‌های دولتی نیز افرادی را پیدا کردند که آن‌ها نیز در هک کردن سایت و واردات خودرو نقش داشتند.»

پیش‌تر صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در جلسه با مسئولان عالی قضایی گفته بود که در زمینه تخلفات مربوط به واردات خودرو برخی از مدیران و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت ممنوع‌الخروج، احضار و بازجویی شده‌اند و البته پرونده در مرحله تحقیقات است.

اطلاع‌رسانی وزیر صنعت

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در حساب توییتر خود نوشت: «پیرو دستور دکتر روحانی درباره گزارش ارسال‌شده این‌جانب، ناجا از دستگیری م.آ در خوزستان اعترافات مؤثر وی از شبکه فساد خبر داده است. او یکی از افرادی است که اقداماتش در گزارش سال 96 ما به تعزیرات و گزارش 20 صفحه‌ای از فساد زنجیره‌ای، بالغ‌بر 718 دستگاه خودروی لوکس بود.»

نویسنده : مسلم تقوی

منبع : باما

دیدگاه کاربران