هدف، ارتقای ولوو در گزارش سالانه کیفیت موسسه جی.دی.پاور

نسل جدید S60 با کیفیت‌تر از هر ولووی دیگر

30 تیر 1397 16:32

اگر در سال‌های اخیر به طور مدام نتایج بررسی کیفیت خودروهای مختلف که به صورت سالانه از سوی موسسه جی.دی.پاور منتشر می‌شود، را دنبال کرده باشید حتماً متوجه شده‌اید که در طول این سال‌ها شرکت ولوو در رتبه‌های مختلفی بین سایر خودروسازان جابجا شده که گاهی بسیار دور از انتظار بوده است. در نتایج مطالعه سال 2018 موسسه، شرکت ولوو در رتبه چهار تا مانده به آخر و تنها بالاتر از جگوار-لندرور، کرایسلر، میتسوبیشی و سوبارو ایستاده است که مطمئناً نمی‌تواند برای این شرکت جایگاه مطلوبی باشد.

ولوو پس از کسب رتبه نه چندان خوب در گزارش سالانه کیفیت 2018 موسسه جی.دی.پاور، اکنون ادعا می‌کند نسل جدید S60 را با کیفیتی بالاتر از هر خودرویی که تاکنون ساخته، تولید خواهد کرد.آقای هنریک گرین رییس بخش تحقیق و توسعه شرکت ولوو در مصاحبه ای با Automotive News، کسب نتیجه نه چندان مطلوب کیفی در این گزارش را به عرضه خودروی XC90 نسبت می‌دهد که در سال 2014 و به عنوان مدل 2015 عرضه شد. با این حال آقای گرین در این گفتگو تاکید می‌کند که با عرضه مدل S60 اوضاع بسیار عوض شده و این شرکت قادر است در گزارش‌های کیفی آینده رتبه بسیار بهتری کسب نماید.

وی تاکید می‌کند که وقتی صحبت از کیفیت به میان آید، S60 را باید باکیفیت‌ترین ولووی تولید شده تاکنون به حساب آورد و این مساله سه ماه پس از شروع تولید این خودرو اثبات خواهد شد. البته وی ادعا می‌کند مدل جدید XC60 که تولید آن از سال 2017 در تاسیسات شرکت واقع در شهر Torslanda در سوئد آغاز شده نیز کیفیت بسیار بالایی دارد.

براساس گفته‌های آقای گرین، یکی از پارامترهایی که ولوو برای محاسبه کیفیت خودروی S60 مبنا قرار داده زمان شروع تولید آن است، چراکه یکی از مهمترین عوامل اندازه‌گیری کیفیت یک خودرو، میزان مراجعه آن به تعمیرگاه در سه ماهه اول پس از خروج از کارخانه است.

قرار است خودروی جدید S60 در کارخانه ولوو واقع در شهر نیوچارلزتون در ایالت کارولینای جنوبی ساخته شود. ولوو مدعی است که بنا ندارد میان شعب مختلف خود جنگ به راه بیندازد، اما آقای گرین اظهار کرده که وقتی صحبت از کیفیت خودروها در میان باشد، ایرادی ندارد که رقابتی میان کارخانه‌های این شرکت شکل بگیرد و نتایج این امر برای شرکت ولوو مفید خواهد بود.

اگر شکل‌گیری چنین رقابتی به بالا رفتن کیفیت خودروها منجر شود، می‌تواند برای مصرف‌کنندگان نیز نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد. اکنون باید منتظر بمانیم تا سه ماه از شروع تولید مدل S60 بگذرد و ببینیم ولوو تا چه حد در انجام برنامه های خود موفق خواهد بود.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران