مجموعه‌ای از آپدیت‌ها برای استیشن شیک ژاپنی

مزدا 6 استیشن جدید در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌شود

24 بهمن 1396 14:00

مزدا مدل بهروزشده سدان 6 خود را ماه نوامبر در نمایشگاه خودرو لسآنجلس رونمایی و لیستی از بهروزرسانیها و آپگریدهای مختلف را برای آن عرضه کرد. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، همه از پکیج کلی که تحت عنوان مزدا 6 جدید ارائه شد، راضی بودند. در واقع این خودرو به قدری خوب بود که بسیاری از مجلات آن را در لیست بهترین خودروهای نمایشگاه امسال لسآنجلس جای دادند. اکنون، مزدا تصویری از مدل استیشن بهروزشده منتشر کرده است که قرار است اسفندماه امسال در نمایشگاه خودروی ژنو به جهان معرفی شود.

مزدا در فیس‌لیفت جدید حس و حال لوکس بودن خودرو را تقویت کرده است.

مزدا ابتدا در سال 2002 مدل 6 خود را به عنوان جانشینی برای مدل 626 رونمایی کرد. از آن زمان، سه نسل از این خودرو وارد بازار شده‌ است. جدیدترین نسل آن در سال 2012 رونمایی شد و بهروزرسانی امسال را در واقع باید فیسلیفتی در میانه عمر این خودرو به حساب آورد. هرچند، دامنه تغییرات به قدری چشمگیر است که مدل جدید را می‌توان نسل 3.5 مزدا 6 نامید.

بیایید از طراحی بدنه شروع کنیم. تغییرات زیادی در آن اعمال شده است. ظاهر کلی خودرو، شیک و زیباست و با زبان طراحی کودو مزدا همخوانی دارد. با این زبان نوین، مزدا توانسته است طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کند. در قسمت جلو شاهد جلوپنجره بزرگ بیضویشکل هستیم که به یک توری فلزی مجهز است. همین نکته، ظاهری زیبا به طراحی بخش جلو خودرو بخشیده است. همچنین نمی‌توان به سادگی از کنار تزیینات زیاد کرومی و چراغ‌های LED زیبای خودرو گذشت.

در حالی که احتمالاً به این زودی‌ها نمی‌توان مزدا6 را با یک خودرو لوکس اروپایی مقایسه کرد، این آپدیت جدید، حس و حال لوکس بودن خودرو را تقویت کرده است؛ احساسی که بدون شک با آن چه در داخل کابین در میگذرد، بیشتر هم خواهد شد.

وارد کابین مزدا 6 جدید که میشوید، خود را با یک طراحی کاملاً جدید در یک ترکیببندی افقی روبرو میبینید. خطوط طویل از چپ به راست در شکلی یکدست و شکستهنشده، کشیده شده‌اند و علاوه بر تمیزتر ساختن ظاهر کابین، آن را جادارتر نیز نشان می‌دهند. دستهدنده جدید در کنسول مرکزی خودرو وجود دارد که به نظر دقیقاً از یک مدل آئودی قرض گرفته شده است. صندلی‌های جدید خودرو هم راحتتر از همیشه هستند.

سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با صفحه نمایش 8 اینچی که بالای داشبورد نصب شده، مرکز کنترل کابین است. خریداران، امکان آپشن یک صفحه نمایش 7 اینچ TFT به جای صفحهکیلومتر را خواهند داشت. مجموعه امکانات ایمنی i-Activesense در کنار تکنولوژی‌های کمکی راننده مانند دوربین 360 درجه این خودرو را به انتخابی جذاب تبدیل کرده است.

علاوه‌بر مزدا 6 استیشن جدید، کمپانی همچنین قصد دارد آخرین مدل‌های کانسپت خود شامل ویژن کوپه و کانسپت جذاب Kai را به نمایشگاه ژنو بیاورد، گفتنی است هر دوی این کانسپت‌ها تأثیر خود را به خوبی روی طراحی ظاهری مزدا 6 جدید گذاشته‌اند.

دیدگاه کاربران