از ژانویه به ژوئیه

تغییر زمان برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت

3 مرداد 1397 11:01

نمایشگاه خودروی بین‌المللی آمریکای شمالی (NAIAS) در سال 2018 با معرفی 69 خودرو در حالی یک دوره فوق‌العاده را پشت سر گذاشت که 5 هزار و 78 خبرنگار کل اتفاقات آن را پوشش دادند. در مقایسه با سال قبل از آن، تعداد کل بازدیدکنندگان افزایش اندکی داشت و به 809 هزار و 161 نفر رسید.

به‌منظور افزایش جذابیت نمایشگاه خودروی دیترویت برای خودروسازها و همچنین کاهش هزینه آن‌ها، زمان برگزاری این نمایشگاه از ژانویه به ژوئیه تغییر یافته است.انجمن نمایشگاه‌داران اتومبیل دیترویت، به‌عنوان متولی برگزاری این نمایشگاه، می‌خواهد آن را نه‌تنها برای بازدیدکنندگان، بلکه برای خودروسازها هم جذاب‌تر و بهتر بکند. مدیران این انجمن تصمیم گرفته‌اند از سال 2020 به بعد، زمان برگزاری نمایشگاه خودرو دیترویت از ماه سرد و زمستانی ژانویه به ژوئن گرم و تابستانی تغییر کند. طبق این تصمیم، از آن تاریخ به بعد، همه‌ساله از روز هشتم ژوئن این نمایشگاه شروع به کار خواهد کرد. با انجام این کار، دیگر نمایشگاه دیترویت و CES باهم تداخل نخواهند داشت. طی سال‌های اخیر، نمایشگاه CES بسیار روی تکنولوژی‌های خودرویی متمرکز شده است.

این تغییر زمان برگزاری ازنظر هزینه‌ای و همچنین زمان موردنیاز برای برنامه‌ریزی جهت شرکت در هر دو نمایشگاه، بسیار به نفع خودروسازها خواهد بود. نمایشگاه دیترویت در حال حاضر در ماه ژانویه و فصل تعطیلات (روز شکرگزاری، کریسمس و تعطیلات سال نو) برگزار می‌شود و شرکت‌ها برای رزرو هتل‌ها و سالن‌ها، مجبور به پرداخت 30 تا 40 درصد هزینه بیشتری هستند. با تغییر زمان برگزاری نمایشگاه، زمان موردنیاز برای آماده‌سازی غرفه‌ها هم از تقریباً 8 هفته به فقط 3 هفته کاهش خواهد یافت.

مدیران نمایشگاه خودروی دیترویت به‌خوبی می‌دانند که کم‌کم خودروسازها در حال دور شدن از نمایشگاه‌های خودرو سنتی برای رونمایی مدل‌های جدید و رفتن به سمت برگزاری مراسم‌های اختصاصی خود هستند. با این اوصاف، یکی از دلایل تصمیم تغییر زمان برگزاری نمایشگاه دیترویت جذاب‌تر کردن آن برای خودروسازها بوده است. چند تصویر رندر و یک ویدیوی منتشر شده، پیش‌نمایشی از تغییراتی که قرار است بیفتد را به ما نشان می‌دهند.

انتقال زمان برگزاری این نمایشگاه به تابستان قطعاً فرصت‌های خوبی برای فعالیت‌های فضای باز مانند آنچه در جشنواره سرعت گودوود همیشه می‌بینیم ایجاد می‌کند. از برخی فعالیت‌های این‌چنینی می‌توان به چالش‌های آفرود، تجربه سواری خودران و همچنین تست درایو خودروهای مختلف اشاره کرد.

درعین‌حال، نمایشگاه سال 2019 مطابق همیشه در ماه ژانویه برگزار می‌شود و شرکت‌های مهمی مانند مرسد‌س‌بنز، ب‌ام‌و و آئودی در آن حضور ندارند. از سویی دیگر، هیوندای گفته می‌خواهد در دیترویت 2019 یک رونمایی بسیار هیجان‌انگیز انجام بدهد.

دیدگاه کاربران