پیشرانه همیشگی ولی با ظاهری زیباتر

تویوتا و عرضه نسخه سفارشی TRD برای مدل GT 86

3 مرداد 1397 13:01

به نظر می‌رسد گوش مسئولان تویوتا همچنان صدای متقاضیان ژاپنی که خواهان افزایش قدرت پیشرانه مدل GT-86 هستند، را نمی‌شنود. شاهد این ادعا را می‌توان عرضه مدل سفارشی TRD دانست که قرار است به عنوان مدل سال 2019 و در تعداد محدود 1418 دستگاه عرضه شود، بدون آن‌که در میزان قدرت خروجی پیشرانه و گشتاور تولیدی آن تغییری حاصل شده باشد.

نسخه TRD از تویوتا GT86 قرار است در تعداد محدود 1418 دستگاه عرضه شود، بدون آن‌که در میزان قدرت خروجی پیشرانه و گشتاور تولیدی آن تغییری حاصل شده باشد. تویوتا تصمیم گرفته تنها در بخش ظاهر و کابین این خودرو تغییراتی اعمال کند تا همچنان افرادی برای خرید این خودرو وسوسه شوند. البته شرکت سازنده ادعا کرده قطعاتی که به بدنه خودرو اضافه شده‌اند، روی فرمان‌پذیری خودرو اثر مثبتی خواهند داشت همچون دمپرهای SACHS که بر افزایش پاسخگویی فرمان خودرو تاثیر داشته‌اند. علاوه‌براین ترمزهای ساخت برمبو که به صورت چهار پیستونه در چرخ‌های جلو و دو پیستونه در چرخ‌های عقب نصب می‌شوند، قدرت توقف چرخ‌های 18 اینچی خودرو که در تایرهای اسپرت میشلین پیچیده شده‌اند را افزایش خواهد داد.

GT 86 TRD تنها با رنگ مشکی عرضه خواهد شد. برای تنوع بخشیدن بیشتر به ظاهر خودرو، طراحان یک طرح گرافیکی سه رنگ، که طرح‌های دهه 80 میلادی را به خاطر می‌آورد، برای بدنه در نظر گرفته‌اند که از بالای گلگیر جلو آغاز شده و تا بالای دستگیره در ادامه می‌یابد. با چنین طرحی، بیننده طرح جانبی یک کنسول آتاری را در ذهن تصور می‌کند.

کیت بدنه TRD برای این خودرو شامل رکاب جانبی و سپرهای جلو و عقب است که نشان TRD نیز روی آن‌ها حک و نصب شده است. در مدل استاندارد شاهد نصب چراغ‌های LED، آینه داخلی حساس به نور، خروجی اگزوز دوگانه کرومی و رینگ‌های 17 اینچی هستیم اما در نسخه TRD چراغ‌های مه‌شکن LED، پوشش زیرین خودرو که به منظور بهبود مشخصه‌های آیرودینامیکی نصب می‌شود، گرمکن آینه‌ها و باله عقب مشکی مات به لیست تجهیزات اضافه می‌شوند.

در فضای کابین از تم رنگی قرمز و مشکی استفاده شده تا در عین هماهنگی با رنگ بدنه، خصوصیات اسپرت خودرو نیز در نظر سرنشینان دور نماند. صندلی‌ها، فرمان خودرو، پوشش رودری‌ها، اهرم دنده و ترمز دستی به پوشش مشکی مزین شده‌اند در حالی‌که از دوخت و نوارهای قرمز نیز بر روی آن‌ها استفاده شده است. نشان TRD در فضای داخلی هم به چشم می‌خورد و به صورت دوخته شده روی داشبورد نصب شده است. کمربندهای ایمنی قرمز، کامل‌کننده تجهیزات قرمز و مشکی فضای داخلی هستند.

از تغییرات ظاهری و داخلی خودرو که بگذریم، باید یادآوری کنیم که در بخش پیشرانه خودرو نسبت به نمونه‌های استاندارد تغییری دیده نمی‌شود، چراکه همان پیشرانه 2 لیتری به قدرت 205 اسب‌بخار نیروی محرکه این خودرو را تامین می‌کند.

هنوز قیمت رسمی مدل 2019 اعلام نشده اما احتمالاً قیمت 86 TRD از 32420 دلار آغاز می‌شود.

میگذره

الحمد

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران