آغاز فروش اروپایی نسل جدید از پاییز

رونمایی از آئودی Q3 مدل 2019

4 مرداد 1397 12:00

مدل فعلی آئودی Q3 یک خودروی قدیمی است. طراحی آن به سال 2011 باز می‌گردد. البته، آئودی به امید رقابت بهتر با رقبای هم‌وطن خود، در حال به‌روزرسانی طراحی محصولات خود است. این شرکت آلمانی گفته بود قصد دارد هر سه هفته، از یک مدل فیس‌لیفت، نسل جدید یک مدل قدیمی و یا یک مدل کاملاً جدید رونمایی کند. در همین راستا، آئودی از نسل دوم Q3 برای سال 2019 رونمایی کرده است. این خودرو ظاهری جدید، تکنولوژی‌های بیشتر و مجموعه‌ای از پیشرانه‌های متنوع دارد.

در نسل دوم آئودی Q3 علاوه بر به‌روزرسانی طراحی و کابین، شاهد پیشرانه‌های جدید و تکنولوژی‌های متعدد جذاب هستیم.در طراحی بدنه آن از عناصر طراحی مدل‌های مختلف آئودی استفاده شده است. Q3 با ظاهر اسپرتش شباهت‌هایی به Q8 دارد. این شباهت‌ها به‌قدری زیاد است که گویی آئودی طراحی بدنه Q8 را روی یک بدنه کوچک‌تر کار کرده است. جلوپنجره از طراحی زیبا با میله‌های عمودی برخوردار بوده و چراغ‌های جلوی آن، دقیقاً مشابه چراغ‌های A3 اسپرت‌بک جدید، البته در اندازه‌ای بزرگ‌تر است. مشتری هنگام خرید می‌تواند بین رینگ‌های 17، 18 یا 20 اینچی یکی را انتخاب کند.

Q3 جدید ازنظر ابعاد هم بزرگ‌تر شده و شاهد افزایش 9.65 سانتی‌متری در طول و 7.6 سانتی‌متری در فاصله محوری هستیم. این مورد آخری سبب افزایش فضای کابین و فضای بار شده است. Q3 تقریباً 675 لیتر فضای بار دارد که در مقایسه با 475 لیتر مدل فعلی، افزایش قابل‌توجهی محسوب می‌شود. با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب، این فضا به تقریباً 1530 لیتر افزایش پیدا می‌کند که در قیاس با مدل 2018، افزایشی 115 لیتری را نشان می‌دهد.

آئودی قرار است در بازارهای مختلف جهانی سه پیشرانه را برای Q3 ارائه کند. در شرایطی که هنوز جزئیات آن تأیید نشده، گفته می‌شود که این پیشرانه‌ها قدرتی بین 190 تا 230 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 320 تا 350 نیوتن‌متر دارند. پیشرانه‌ای که احتمالاً برای بازار آمریکا در نظر گرفته شده نسخه 2 لیتری 4 سیلندر توربو است که به جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک اس‌ترونیک دو کلاچه متصل می‌شود. آئودی Q3 جدید از سیستم فرمان‌پذیری دینامیک شش حالته بهره می‌برد که شامل حالت اتو، کامفورت، دینامیک، آفرود، مصرف بهینه و حالت شخصی است. این خودرو همچنین به سیستم کنترل خودکار کمک‌فنرها هم مجهز شده است.

داخل کابین، بدون شک برخی تاثیرات مستقیم Q8 را می‌توان به‌وضوح دید. البته، در Q3 خبری از دو صفحه‌نمایش روی کنسول مرکزی نیست. صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی 8.8 اینچی آن دقیقاً بالای کنترل‌های فیزیکی سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته است. در تصاویر، شاهد طراحی تمیز و بسیار شیک هستیم. خودرو به‌طور استاندارد از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند و 4 پورت USB (دو عدد در جلو و دو عدد در عقب) و یک خروجی برق 12 ولت برای سرنشین‌های عقب دارد.

آئودی Q3 به تکنولوژی‌های ایمنی زیادی هم مجهز شده است. سیستم ترمز اضطراری خودکار، هشدار ترافیک عبوری عقب، کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی حفظ مسیر و سیستم هشدار خروج از خط همگی روی Q3 جدید ارائه شده‌اند.

آئودی Q3 مدل 2019 از نوامبر امسال وارد نمایندگی‌های اروپایی خود می‌شود و فروش آن در بازار آمریکا احتمالاً با آغاز سال جدید میلادی شروع می‌شود.

دیدگاه کاربران