با پیشرانه 450 اسب‌بخاری رپتور

رونمایی از نسخه Limited فورد F150

7 مرداد 1397 11:00

تا همین دیروز، پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر خورجینی اکوبوست زیر کاپوت مدل F150 Limited مدل 2018 معادل 375 اسب‌بخار قدرت و 637 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد، ولی اکنون فورد یک نسخه قوی‌تر با 450 اسب‌بخار قدرت و 692 نیوتن‌متر گشتاور رونمایی کرده است. اگر این اعداد برایتان آشنا به نظر می‌آیند، علتش این است که قبلاً یک نسخه رپتور دقیقاً همین میزان خروجی‌ها را داشت.

فورد F150 Limited جدید علاوه‌بر افزایش قابل‌توجه خروجی‌های پیشرانه، به تکنولوژی‌ها و امکانات جدیدی هم مجهز شده است.علاوه‌بر افزایش 20 اسب‌بخاری نیرو و 54 نیوتن‌متری گشتاور، F150 مدل 2019 از سیستم اگزوز جدیدی استفاده می‌کند. این سیستم برای استخراج بهترین صدا از پیشرانه شش سیلندر خورجینی آن طراحی شده است. دو سراگزوز خودرو طراحی بسیار زیبایی داخل سپر عقب خودرو دارند.

ولی صبر کنید، داستان همین‌جا تمام نمی‌شود. برای مدل 2019، خودرو به موارد دیگری مانند روکش چرم شتری دورنگ، صندلی‌های مجهز به ماساژور و تهویه نیز مجهز شده است. در لیست تجهیزات داخل کابین آن همچنین مواردی مانند فرمان گرم‌‌شونده هم دیده می‌شود که قطعاً در روزهای سرد زمستانی رانندگی با خودرو را بسیار لذت‌بخش می‌کند. فورد یک پلاک شماره‌دار که با لیزر حکاکی شده، روی کنسول مرکزی خودرو نصب کرده تا به همه نشان دهد این یک F150 عادی نیست!

از آن جا که این مدل لوکس‌ترین F150 تاریخ است، استفاده از تکنولوژی‌های فراوان در آن قطعاً کسی را متعجب نخواهد کرد. مواردی مانند کروز کنترل هوشمند (با قابلیت استارت و استاپ) در کنار سیستم کمکی پیش از تصادف مجهز به ترمز اضطراری خودکار از جمله این موارد هستند. موارد دیگری مانند سیستم‌های کمکی پارک فعال، سیستم صوتی هارمان، دوربین 360 درجه و یک کنترلر ترمز تریلر به‌صورت استاندارد روی این خودرو ارائه شده‌اند.

با هزینه‌ای اضافی، خریداران می‌توانند سیستم کمکی Pro Trailer Backup را خریداری کنند که به F150 اجازه می‌دهد تا با انتخاب دور موردنظر با کمک یک دکمه چرخشی، کنترل فرمان را بر عهده بگیرد.

قیمت آن هنوز اعلام نشده، ولی فورد می‌گوید این خودرو تا قبل از پایان سال جاری میلادی وارد نمایندگی‌ها می‌شود. برای این‌که ایده خوبی در مورد قیمت احتمالی آن داشته باشید، باید بگوییم که مدل 2018 قیمت پایه‌ای برابر با 61 هزار و 360 دلار دارد.

دیدگاه کاربران