با ظاهری شبیه به CLA

ورود سدان جدید مرسدس‌بنز به آمریکا

7 مرداد 1397 15:00

همه تقریباً می‌دانند که متأسفانه هاچ‌بک بسیار زیبا و مملو از تکنولوژی A کلاس مرسدس‌بنز وارد بازار ایالات‌متحده نخواهد شد. درحالی‌که آمریکایی‌ها هنوز به‌قدر کافی حسرت آن را نخورده‌اند، مرسدس‌بنز یک مدل فوق‌العاده دیگر را رونمایی کرده است: A کلاس سدان! شاید اصلاً آمریکایی‌ها دیگر نیازی به مدل هاچ‌بک نداشته باشند!

مرسدس‌بنز از A کلاس سدان ویژه بازار آمریکا با طراحی بدنه‌ای شبیه به CLA و تکنولوژی‌های بسیار رونمایی کرد.طراحی خودرو، اگرچه بسیار آشناست، ولی بااین‌حال فوق‌العاده زیبا و شیک است. این سدان جذاب از همان عناصر طراحی A کلاس هاچ‌بک استفاده می‌کند، گرچه در این مدل سدان، از طراحی CLA هم به‌شدت الهام گرفته شده است. جالب است بدانید این مدل در میان خانواده محصولات مرسدس با ضریب درگ 0.22، کم‌ترین مقاومت را در برابر جریان هوا دارد. سدان A کلاس با داشتن طولی برابر با 4549 میلی‌متر، اندکی کوتاه‌تر از CLA با طول بدنه 4630 میلی‌متری است، ولی فاصله محوری بیشتری در مقایسه با آن (2727 در برابر 2700 میلی‌متر) دارد. آپشن‌های رینگ، بسته به تریم انتخابی، بین 17 تا 19 اینچ متفاوت هستند.

A کلاس سدان ابتدا در دو مدل قرار است وارد بازار شود: A220 و A220 4Matic. هر دو تریم به یک پیشرانه مشابه 2 لیتری توربو 4 سیلندر خطی با 188 اسب‌بخار قدرت و 299 نیوتن‌متر گشتاور و جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه مجهز هستند. بدین ترتیب می‌توان گفت که مدل پایه آن در مقایسه با مدل پایه A کلاس هاچ‌بک قوی‌تر شده است.

A کلاس سدان در داخل کابین تکنولوژی‌های جدیدی با خود به همراه آورده، از جمله سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX که در مدل هاچ‌بک و ون اسپرینتر استفاده شده است. این اولین مدل ویژه بازار آمریکای مرسدس‌بنز است که به  نمایشگر پشت فرمان صفحه عریض با رزولوشن بالا و صفحه‌نمایش لمسی باقابلیت واقعیت مجازی مجهز شده است. مرسدس‌بنز از آن با عنوان پیشرفته‌ترین صفحه‌نمایش یاد می‌کند.

خریداران امکان انتخاب بین دو سایز صفحه‌نمایش را دارند. به‌صورت استاندارد، خودرو به دو صفحه‌نمایش 7 اینچ مجهز شده است. آپشن دو صفحه‌نمایش 10.25 اینچی هم برای این خودرو وجود دارد. با پرداخت هزینه بیشتر، می‌توانید صفحه‌نمایش هدآپ (HUD) و کنترل هوشمند صوتی را هم برای خودروی خود سفارش بدهید. از سیستم کنترل هوشمند صوتی می‌توان با گفتن فرمان «هی، مرسدس» استفاده کرد.

لیست تجهیزات پیشرفته A کلاس سدان فقط به سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX خلاصه نمی‌شود. این خودرو هم مانند دیگر مدل‌های مرسدس، به مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی مجهز شده است. همان سیستم خودران Intelligent Drive استفاده شده در S کلاس، در این خودرو هم وجود دارد. بدین ترتیب، سدان کوچک مرسدس قادر است در برخی شرایط خاص، تجربه سواری نیمه خودران را در اختیار شما قرار بدهد. استفاده از سیستم‌های رادار و دوربین‌های قوی‌تر، به سیستم اجازه می‌دهد تا فاصله 500 متری را بتواند به‌خوبی ببیند.

ترمز اضطراری خودکار و سیستم کمکی حفظ مسیر نیز بخشی از آپشن‌های ارائه‌شده برای A کلاس سدان هستند. این دو سیستم قادرند سرعت خودرو را به‌صورت خودکار قبل از رسیدن به پیچ، تقاطع‌ها و میدان‌ها تنظیم کند.

سدان جدید مرسدس‌بنز اواخر سال جاری میلادی وارد نمایندگی‌های آمریکا خواهد شد. مدل قدرتمند A35 آام‌گ هم که قبلاً تصاویر جاسوسی آن منتشرشده ممکن است اندکی بعد از آن وارد بازار شود. برای مدل‌های قوی‌تر مانند A45، ظاهراً باید اندکی بیشتر صبر کنیم.

دیدگاه کاربران