قیمت پایه 4 میلیون دلاری برای CLK GTR

حراج سوپراسپرت مرسدس‌‌بنز

14 مرداد 1397 17:00

این مرسدس‌بنز جز سری آخر اشیایی است که توسط RM Sotheby برای حضور در حراج امسال این موسسه در «هفته خودرو مونتری» که در تاریخ‌های 24 و 25 آگوست برگزار خواهد شد، پذیرفته شده و البته به نظر می‌رسد یکی از هیجان‌انگیزترین موارد حاضر در این رویداد باشد.

در آینده شانس زیادی برای ورود CLK GTR به باشگاه خودروهای 20 میلیون دلاری وجود دارد. این نمونه از CLK GTR که نهمین دستگاه از مجموع 25 خودروی تولید شده از این مدل ویژه است، اکنون عمری بیست ساله دارد. این خودرو با وجود تملک توسط سه فرد مختلف به خوبی نگهداری شده، کمتر از 1600 کیلومتر حرکت کرده و اکنون ارزشی بین 4.25 تا 5.25 میلیون دلار دارد.

پیشرانه 12 سیلندر مدل GTR حجمی برابر با 6898 سی‌سی و قدرتی معادل با 604 اسب‌بخار دارد که این نیروی عظیم از طریق جعبه‌دنده پنج سرعته دستی سکوئنشال به چرخ‌های عقب خودرو منتقل می‌شود. هیولای مرسدس‌بنز با دارا بودن چنین قدرتی، توان دستیابی به سرعت صد کیلومت برساعت را تنها در مدت 3.8 ثانیه دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر با 318 کیلومتربرساعت است که البته بعید به نظر می‌رسد هیچکدام از مالکین GTR موردبحث، تابه‌حال خودرویشان را با چنین سرعتی رانده باشند.

خودرویی چنین نایاب، همچنان برچسب قیمتی معادل با یک چهارم قیمت مک‌لارن F1 را بر پیشانی دارد که 60 دستگاه از آن در جهان موجود است و همین عامل نشان می‌دهد که در آینده شانس زیادی برای ورود CLK GTR به باشگاه خودروهای 20 میلیون دلاری وجود دارد.

دیدگاه کاربران