سریع‌‌ترین مدل تاریخ شرکت

تعیین نام ابرخودروی جدید مک لارن

9 مرداد 1397 09:00

شرکت مک‌لارن بالاخره اسم ابرخودرو GT جدید خود را مشخص کرد. این ابرخودرو تا امروز با نام BP23 شناخته می‌شد.

اسپیدتیل، ابرخودروی جدید مک‌لارن سومین عضو خانواده Ultimate و سریع‌ترین مدل تاریخ این شرکت بریتانیایی است.ابرخودروی جدید مک‌لارن که در سری Ultimate شرکت بعد از P1 و سنا سومین مدل محسوب می‌شود، اسپیدتیل (Speedtail) نامیده خواهد شد. این شرکت بریتانیایی ادعا کرده اسپیدتیل سریع‌ترین ابرخودرو تاریخ آن‌هاست و سرعت آن حتی از F1 افسانه‌ای که به مدت 20 سال سریع‌ترین خودروی دنیا بود بیشتر است. حداکثر سرعت 391 کیلومتربرساعت آن تقریبا 5 کیلومتربرساعت بیشتر از F1 و به ترتیب 41 و 51 کیلومتر بر ساعت بالاتر از P1 و سنا است.

شرکت فقط 106 دستگاه از آن را قصد دارد بفروشد و تمامی آن‌ها پیش‌فروش شده‌اند. قبل از اعلام عمومی، شرکت در تماس با همه این خریداران خوش‌شانس، موضوع انتخاب نام ابرخودروی جدیدشان را به آن‌ها اطلاع داده است. تمام این 106 دستگاه حتی قبل از اعلام پروژه طراحی آن پیش‌فروش شده بودند. در شرایطی که اسپیدتیل قبل از پایان سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد، 106 خریدار آن نخستین کسانی هستند که قرار است این ابرخودروی جدید مک‌لارن را ببینند.

قبلاً تصاویر تیزر مختلفی از طراحی بدنه آن در اینترنت منتشر شده بود. در ساخت اسپیدتیل شرکت از مواد اولیه جدیدی استفاده کرده و با کمک شاخه عملیات ویژه مک‌لارن (MSO)، خریداران این ابرخودرو امکان سفارشی‌سازی نامحدودی در اختیار دارند.

مک‌لارن می‌گوید مدل اسپیدتیل نه تنها سریع‌ترین ابرخودروی تاریخ شرکت است، بلکه لوکس‌ترین آن‌ها هم خواهد بود. برخی اعتقاد دارند اسپیدتیل را می‌توان به عنوان یک رقیب جدی برای بوگاتی شیرون مطرح کرد. اسپیدتیل همان ترکیب صندلی سه سرنشین مشابه F1 را دارد و مانند P1 از یک پیشرانه هیبریدی استفاده می‌کند.

تولید این ابرخودروی جدید مک لارن از اواخر سال 2019 میلادی شروع می‌شود.

دیدگاه کاربران