رشد حیرت‌انگیز ارزش سهام اوپل و وکسهال

سبقت پژو سیتروئن از رقیب دیرینه

9 مرداد 1397 19:00

ارزش سهام گروه خودروسازی پژو سیتروئن برای نخستین بار پس از حدود یک دهه گوی سبقت را از شرکت خودروسازی رنو، رقیب اصلی خود ربود. این در حالی است که شرکت پژو سیتروئن پیش‌تر درزمینه سودآوری یک رکورد را از خود به‌جا گذاشته است.

پژو سیتروئن با پرده‌برداری از میزان سوددهی برند‌های اوپل و وکسهال باعث حیرت تحلیلگران اقتصادی شده است، چراکه در دو دهه گذشته این برند‌ها زیان‌ده بوده‌اند.پس‌ازآنکه سهام این شرکت فرانسوی با رشد 16 درصدی طی روزهای اخیر روبه‌رو شد ارزش سرمایه آن با رسیدن به 21.5 میلیارد دلار، بالاترین رکورد را از سال 2011 به نام خود ثبت کرده است.

از سوی دیگر ارزش سهام شرکت خودروسازی رنو نیز 21.3 میلیارد یورو است. شرکت پژو سیتروئن که کمتر از یک سال پیش برند‌های اوپل و وکسهال را از شرکت آمریکایی جنرال‌موتورز خریداری کرد با پرده‌برداری از میزان سوددهی در بخش‌های تازه تاسیس خود باعث حیرت تحلیلگران اقتصادی شده است، چراکه در دو دهه گذشته این برند‌ها تحت مالکیت جنرال‌موتورز زیان‌ده بوده‌اند. اگرچه کماکان چالش‌های فراوانی ازجمله خروج از بازار ایران، تنزل نرخ فروش در چین و هزینه‌های بازسازی اوپل در مسیر شرکت پژو سیتروئن قرار دارد.

دیدگاه کاربران