دومینوی افزایش نرخ‌ها از طراحی تا ساخت و خرید

جنگ تجاری و افزایش قیمت X6 و X5 در چین

10 مرداد 1397 09:00

گزارش‌ها حاکی از افزایش قیمت خودروهای آلمانی ساخت آمریکا در چین است. ب‌ام‌و به دنبال افزایش تعرفه واردات خودرو از آمریکا مجبور به افزایش قیمت مدل‌های X6 و X5 شد.

آمریکا تعرفه واردات خودرو را بالا برد و قیمت ب‌ام‌و X6 و X5 آلمانی در چین افزایش پیدا کرد.به گزارش رویترز انتظار می‌رود افزایش قیمت‌ها در هفته جاری اعمال شود. ب‌ام‌و می‌گوید این خودروها که در آمریکا ساخته می‌شوند با افزایش 4 تا 7 درصدی در خرده‌فروشی مواجه خواهند شد.

نرخ افزایش تعرفه اعلام‌شده توسط ب‌ام‌و نشان می‌دهد این شرکت می‌توانست افزایش قیمت بیشتری اعمال کند. احتمالاً شرکت سعی کرده است به خاطر حفظ رقابت شدید در بازار خودروهای لوکس چین، بخشی از این افزایش تعرفه را به مشتریان منتقل نکند.

گفتنی است که این اتفاق به دنبال اقدام متقابل چین در افزایش تعرفه کالاهای وارداتی، شامل خودرو، خرچنگ و سویا از آمریکاست. چین که قرار بود امسال تعرفه واردات خودرو را به کشورش کاهش دهد، به دنبال اقدام ترامپ، تعرفه همه خودروهای وارداتی از آمریکا را تا 40 درصد افزایش داد.

سخنگوی ب‌ام‌و می‌گوید: «ما به قوانین تجارت آزاد پایبندیم ولی نمی‌توانیم نسبت به اتفاقات اخیر بی‌توجه باشیم.»

سال گذشته خودروساز باواریایی بیش از 100 هزار دستگاه از آمریکا به چین صادر کرد. ب‌ام‌و در مورد دیگر خودروی آمریکایی‌ساز خود، مدل X4، هنوز افزایش قیمتی اعمال نکرده است.

دیدگاه کاربران