دستیابی به این آمار پس از گذشت 86 سال و 7 ماه

مزدا و رکورد تولید 50 میلیون دستگاه

25 خرداد 1397 13:27

مزدا با برگزار مراسمی، دستیابی به آمار تولید 50 میلیون دستگاه خودرو در ژاپن را گرامی میدارد. این شرکت که کار خود را با تولید یک وانت سه چرخ آغاز کرد، حالا مشغول تولید خودروهای مدرن و دوست‌داشتنی مجهز به پیشرانه اسکای‌اکتیو است.

86در سال 1931 مزدا در هیروشیما شروع به ساخت یک وانت سه چرخ کرد ولی در سال 1960 بود که این شرکت به صورت جدی وارد بازار خودروهای سواری شد. سال و 7 ماه پس از زمانی که مزدا اولین محصول خود یعنی وانت سه چرخه Go را ساخت، جشن دستیابی به چنین نقطه عطف مهمی در محل سایت تولیدی هوفو در یاماگوچی و با حضور ریاست شرکت و دیگر مقامات این کمپانی برگزار شد.

آقای کوگای در خلال این مراسم اعلام کرد که در آینده مزدا با استفاده از نوآوری‌های زیادی که به صنعت خودرو معرفی خواهد کرد، همچنان به کسب اعتبار بیشتر ادامه خواهد داد. سایت‌های تولیدی واقع در هیروشیما و هوفو همچنان به عنوان سایت‌های اصلی تولید به کار خود ادامه می‌دهند و مهارت‌ها و فناوری‌ها را به سرعت به سایر کارخانه‌های مزدا گسترش خواهند داد. مدیریت کارخانه همچنین بر لزوم ادامه کار گروهی تاکیده کرده تا همگی شعب کارخانه بتوانند با کار سخت به اهداف موردنظر شرکت جامه عمل بپوشانند.

در سال 1931 مزدا در هیروشیما شروع به ساخت یک وانت سه چرخ کرد ولی در سال 1960 بود که این شرکت به صورت جدی وارد بازار خودروهای سواری شد. این حضور با خودروی بسیار کوچک کوپه R360 رقم خورد و بعدها با تولید مدل کارول در سال 1962 و مزدا فامیلیا (مزدا 800) در 1964 ادامه یافت. تمامی خودروهای بعدی مزدا که در سال‌های آینده به طور پیوسته عرضه شدند را می‌توان به نوعی ادامه نسل همین خودروها دانست که این شامل اولین خودرو با پیشرانه روتاری یعنی مدل کوپه لوکه روتاری (Luce Rotary) هم می‌شود.

روش‌های تولید و سامانه‌های منعطف برای گسترش کسب‌وکار به یاری مزدا آمده‌اند. یکی از این روش‌ها تولید چند محصول روی یک خط تولید است که افزایش آمار تولید را نتیجه می‌دهد. در سال‌های 2016 و 2017 مزدا این انعطاف‌پذیری در تولید را به نحوی اجرا کرده که راه برای تولید مدل‌های کراس‌اور بیش از پیش هموار شود. به این ترتیب مزدا به سرعت خواهد توانست پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

مزدا امسال برای فروش 1.66 میلیون خودرو در سراسر جهان برنامه‌ریزی کرده است و در اندیشه افزایش این رقم به 2 میلیون دستگاه تا ماه مارس سال 2024 است.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران