گرامیداشت تولید ده هزار دستگاه خودرو توسط هنسی

موستانگ 808 اسب‌بخاری

13 مرداد 1397 21:00

از سال 1991 که شرکت هنسی توسط جان هنسی در ایالت تگزاس در ایالات‌متحده پایه‌گذاری و به کار تقویت خودروهای اسپرت مشغول شده، تاکنون توانسته 10 هزار خودرو از کارگاه خود خارج کند. اگر فرض کنیم که قدرت هر خودروی تغییر یافته توسط هنسی به طور متوسط رقمی بالغ بر 650 اسب‌بخار بوده، می‌توان تصور کرد که خودروهای این شرکت مجموعاً بیش از شش و نیم میلیون اسب‌بخار قدرت را روی جاده‌ها به رانندگان خود ارائه می‌دهند.

هنسی برای گرامیداشت دستیابی به نقطه عطفی مهم در دوران فعالیت خود، تصمیم گرفته با الهام از فورد موستانگ GT Heritage Edition خودرویی قدرتمند و بسیار ویژه معرفی کند.اکنون شرکت هنسی برای گرامیداشت تولید ده هزار دستگاه خودرو درنظر دارد نمونه‌ای بسیار ویژه و تولید محدود از فورد موستانگ را به علاقمندان عرضه کند که قدرتی بسیار بیشتر از آن 650 اسب‌بخار متوسط و فرضی خودروهای این شرکت خواهد داشت. پیشرانه نیرومند این هیولا قدرتی برابر با 808 اسب‌بخار و گشتاوری برابر با 918 نیوتن‌متر (در 4500 دور بر دقیقه) تولید می‌کند که رقمی حیرت‌آور برای خودرویی با این جثه است.

این نیروی عظیم که از پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری به دست آمده، خودرو را ظرف 3.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتربرساعت می‌رساند. فورد ماستنگ هنسی به لطف چنین قدرتی می تواند ظرف 10.7 ثانیه مسافت 400 متر را با سرعت 212 کیلومتربرساعت طی کرده و در نهایت به سرعت 322 کیلومتربرساعت دست یابد.

ظاهر این خودرو برای بسیاری از افراد کمی آشنا به نظر می‌رسد چراکه هنسی خودروی سفارشی خود را براساس نسخه GT Heritage Edition از فورد ماستنگ 2018 بنا کرده که علاوه‌بر تزیینات آن می‌توانیم شاهد ایجاد بهسازی‌های فنی همچون تغییرات نرم‌افزاری، اضافه شدن توربوشارژر و اینترکولر سفارشی به همراه سامانه تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر و رینگ‌های 20 اینچی به همراه تایرهایSport Cup 2 ساخت میشلین بر روی این خودرو باشیم.

برای تکمیل شدن تغییرات این خودرو نسبت به نمونه‌های استاندارد، هنسی تعدادی قطعات فیبرکربن را در بدنه خودرو به کار برده و از سامانه اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ نیز استفاده کرده است. نیروی لازم برای توقف این موستانگ ِقدرتمند نیز به کمک محصولات شرکت برمبو در هردو محور خودرو مورد تقویت قرار گرفته است.

روی هرکدام از این 19 دستگاه موستانگ سفارشی و تولید محدود، شماره‌ای به صورت اختصاصی روی داشبورد و پلاک شناسایی انحصاری روی پیشرانه خودرو حک خواهد شد که حتی نوشته‌ای از طرف آقای جان هنسی را نیز شامل می‌شود که از خریدار خودرو تشکر و قدردانی کرده است.

خبر خوش دیگری که می‌توان به علاقمندان این خودرو تقدیم کرد این است که هنسی اعلام کرده آمادگی پذیرش سفارش برای این خودرو از سراسر جهان را دارد.

هرکدام از این 19 خودروی سفارشی پیش از تحویل به خریدار مسافتی معادل با 322 کیلومتر را طی خواهند کرد تا از عملکرد درست قطعات فنی و ظاهری آن‌ها اطمینان کامل حاصل شود. البته برای جلب اطمینان هرچه بیشتر مشتریان، هنسی برای این خودرو ضمانت سه سال یا 36 هزار مایل (برابر با 936/57 کیلومتر) را نیز ارائه می‌دهد. هنسی از هم اکنون دریافت سفارش برای تولید موستانگ سفارشی خود را دریافت کرده است. قیمت این خودرو در آمریکا از 89950 دلار آغاز می‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران