تغییر کاربری لندکروزر در بازار بریتانیا

تویوتا لندکروزر باربر می‌شود

15 مرداد 1397 06:00

مدتی پیش تویوتا تصاویر نمونه‌ای ارزان‌سازی شده از تویوتا لندکروزر را منتشر کرد که با حدف برخی امکانات رفاهی به خصوص صندلی‌های عقب، به خودرویی کاربردی تبدیل شده بود که علاوه‌بر داشتن فضای بار مناسب برای حمل بار، قابلیت حرکت در انواع جاده‌ها را نیز داشت.

در این خودرو صندلی‌های عقب کاملاً حذف شده‌اند تا فضای بار بزرگی در کابین خودرو به وجود آید.این خودروی اقتصادی تویوتا همچون مدل‌های عادی در دو نمونه سه و پنج در عرضه می‌شود. در هردو مدل صندلی‌های عقب کاملاً حذف شده‌اند تا فضای بار بزرگی در کابین خودرو به وجود آید به طوری که در مدل سه در 1574 لیتر و در مدل پنج در 2216 لیتر فضای حمل بار ایجاد شده است. برای افزایش ظرفیت باربری این خودروها، وزن بار مجاز در مدل سه در به 593 و در مدل پنج در به 756 کیلوگرم افزایش یافته و هردوی این مدل‌ها توانایی کشیدن یدک به وزن حداکثر سه تن را خواهند داشت.

فضای بار ایجاد شده در درون این خودروها بسیار کاربردی است چراکه کف این بخش کاملاً صاف بوده وسعی شده هیچ قطعه مزاحم یا گوشه بدون کاربردی باقی نماند. یک توری فلزی بزرگ نیز در خودرو نصب شده تا فضای سرنشینان جلو از قسمت عقب را جدا کند البته در بالای این توری فلزی تمهیدی برای ایجاد دسترسی سرنشینان به فضای عقب پیش‌بینی شده است.

علاوه‌براین شیشه درهای عقب با نوارهای منعکس‌کننده همرنگ با بدنه خودرو پوشانده شده‌اند تا اشیای داخل قسمت بار خودرو از نگاه عابران محفوظ باشند.

قوای حرکتی این خودروها از پیشرانه 2.8 لیتری چهارسیلندر توربودیزل تامین می‌شود که نیرویی برابر با 175 اسب‌بخار تولید می‌کند. نیروی پیشرانه توسط جعبه‌دنده شش سرعته دستی به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود. سیستم چهارچرخ محرک خودرو به صورت دائمی و به کمک یک دیفرانسیل لغزش محدود که در مرکز خودرو قرار گرفته، انجام وظیفه می‌کند.

اکنون اولین نمونه‌های این خودروها درحالی برای تحویل به مشتریان ساکن بریتانیا آماده شده‌اند، که پیش از این عرضه چنین خودرویی در بازار بریتانیا سابقه نداشته است. قیمت نمونه سه در از 27546 پوند و مدل پنج در از 28509 پوند آغاز می‌شود.

دیدگاه کاربران