به‌روزرسانی کراس‌اور ارزان رنو با پنج ویژگی جدید

کوئید 2018؛ تجهیزات بیشتر بدون تغییر قیمت

15 مرداد 1397 21:00

رنو برای سومین جشن تولد کوئید، ارزان‌ترین کراس‌اورش در بازار جهانی، نسخه به‌روزشده این خودرو را با اندکی تغییرات معرفی کرده است و همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید، هندی‌ها نخستین مشتریانی هستند که می‌توانند پشت فرمان کوئید جدید بنشینند.

نسخه به‌روز شده کوئید، با اینکه دارای آپشن‌های بهتری است ولی به لحاظ فنی، تغییری نکرده.تا قبل از این، کوئید 2018 در بازار هندوستان موجود بود و فروخته می‌شد. به همین دلیل انتظار داشتیم که نسخه به‌روزشده آن با مدل 2019 معرفی شود، ولی نه! رنو این کار را نکرد و دوباره با همان مدل 2018 آن را به بازار فرستاده است. خوشبختانه قیمت پایه‌ای کوئید جدید، تفاوتی با قیمت سابقش ندارد، ولی با این حال رنو پنج ویژگی جدید به آن اضافه کرده است.

ویژگی اول، اضافه‌شدن ویژگی قفل اضطراری یا ELR برای کمربندهای ایمنی ردیف عقب است که تا قبل از این در کوئید وجود نداشت. به لطف ELR، حالا کمربندهای ایمنی در شتابگیری ناگهانی، قفل می‌شوند. ویژگی دوم، اضافه‌شدن پاور ویندوز، مه‌شکن جلو و قفل مرکزی در تیپ پایه‌ای این خودروست در حالی‌که این سه مورد، قبلاً مختص فول‌ترین تیپ کوئید بود.

سومین ویژگی اضافه‌شدن چندین مورد جزئی است مانند بهبود دوربین عقب (که تصاویر را در نمایشگر 7 اینچی لمسی نمایش می‌دهد)، اضافه‌شدن خروجی برق 12 ولت در ردیف عقب، استفاده از تزئینات کرومی در اطراف اهرم دنده و همچنین اضافه‌شدن کنسول تاشو برای صندلی‌های عقب.

چهارمین ویژگی را باید در ظاهر کوئید جستجو کرد؛ مشکی‌شدن کامل رینگ‌ها، طرح گرافیکی جدید بدنه (در نمای جانبی) و جلوپنجره کرومی جدید (همانند سایر کراس‌اورهای جدید رنو) از مهم‌ترین تغییراتی است که در این خودرو رخ داده.

پنجمین ویژگی، که تنها تغییر فنی در کوئید جدید است، به بهبود جعبه‌دنده نیمه‌اتومات یا AMT آن برمی‌گردد. این جعبه‌دنده که در تیپ‌های گران‌تر کوئید قابل سفارش است، در هنگام شروع حرکت، رفتاری مشابه جعبه‌دنده‌های اتومات دارد؛ یعنی با رها کردن پدال ترمز، اگر در جاده‌ صاف باشید خودرو شروع به حرکت می‌کند و اگر هم در سربالایی باشید، دیگر خودرو به عقب نمی‌رود. رنو این ویژگی را با نام Traffic Assist معرفی کرده است.

پیشرانه 3 سیلندر کوئید جدید همچون گذشته است و هیچ تغییری ندارد؛ یعنی مشتریان یا باید پیشرانه 0.8 لیتری با 54 اسب‌بخار و 72 نیوتن‌متر را سفارش دهند یا باید از پیشرانه 1.0 لیتری با 68 اسب‌بخار و 91 نیوتن‌متر استفاده کنند.

با احتساب نوع جعبه‌دنده و سطح تجهیزات این خودرو، کوئید مجموعاً در 20 تیپ مختلف قابل خریداری بود، ولی رنو نسخه به‌روزشده کوئید را فقط در 8 تیپ مختلف در اختیار مشتریان هندی‌اش قرار داده است. ارزان‌ترین تیپ کوئید 2.67 لک یا حدود 3900 دلار قیمت دارد و گران‌ترین تیپش نیز 4.6 لک یا حدود 6800 دلار می‌ارزد.

مترجم : مرتضی برجسته

منبع : zigwheels.com

دیدگاه کاربران