لوکس‌ترین مینی ون بازار؟

شکار تصاویر جاسوسی مرسدس B کلاس 2019

17 مرداد 1397 11:00

آیا A کلاس جدید مرسدس‌بنز چشم شما را گرفته ولی به فضای بیشتر برای تمامی اعضای خانواده نیاز دارید؟ اینجا جایی است که B کلاس وارد بازی می‌شود. خودرویی که به لطف فضای کابین جادار و یک فضای بار بیشتر مدلی بسیار بهتر برای خانواده‌های بزرگ محسوب می‌شود. از زمان رونمایی نسل اول در سال 2006، فروش آن هیچ‌وقت خیلی بالا نبوده، ولی مرسدس‌بنز قصد دارد با رونمایی از نسل سوم آن، به رقابت ب‌ام‌و سری 2 Active Tourer برود.

نسل سوم مینی ون B کلاس مرسدس‌بنز در حال گذراندن تست‌های نهایی خودرو بوده و به‌احتمال‌زیاد، پاییز یا زمستان امسال رونمایی رسمی خواهد شد.اخیراً عکاسان جاسوسی موفق شده‌اند نمونه آزمایشی B کلاس مدل 2019 را شکار کنند. در این تصاویر، پنجره عقب بزرگ خودرو را به‌طور کامل می‌توانیم ببینیم. به‌طورکلی، پنجره‌های B کلاس در مقایسه با هاچ‌بک A کلاس ارتفاع خیلی بیشتری دارند. همانند مدل فعلی، B کلاس جدید هم پنجره‌های کوچکی پشت درهای عقب دارد تا خودرو بهتر بتواند فضای بزرگ و جادار کابین خود را به رخ همه بکشد.

به دلیل ارتفاع بالای اتاق، طراحی بدنه خودرو شاید زشت به نظر برسد، ولی مرسدس‌بنز حاضر است به خاطر ارائه فضای سر بسیار خوب برای سرنشین‌ها این ایراد را نادیده بگیرد. از آن‌چه که از تصاویر می‌توان متوجه شد، طراحان مرسدس‌بنز تلاش زیادی برای ایجاد تفاوت بین طراحی B کلاس و A کلاس کرده‌اند. این موضوع را به خوبی می‌توان در طراحی تیزتر و اسپرت‌تر A کلاس و طراحی گردتر B کلاس دید.

این موضوع در مورد کابین خودرو صدق نمی‌کند. انتظار می‌رود طراحی کابین B کلاس دقیقاً مشابه مدل هاچ‌بک باشد. البته که برخی تجهیزات و امکانات جدید و مناسب خانواده به کابین آن اضافه خواهد شد. در برخی از تصاویر جاسوسی قبلی، می‌توان بخش‌هایی از دو صفحه‌نمایش روی داشبورد مشابه A کلاس را دید. موضوعی که بر این ادعای ما که کابین دو خودرو مشابه هم خواهند بود صحه می‌گذارد.

حال که بحث شباهت‌های دو خودرو مطرح شده، باید بگوییم که مینی ون جدید مرسدس با همان خانواده پیشرانه‌های A کلاس وارد بازار خواهد شد. البته باید گفت که شرکت مرسدس‌بنز به‌احتمال‌زیاد مدل‌های قدرتمندی مانند آام‌گ B35 یا B45 را عرضه نخواهد کرد. مرسدس‌بنز به‌خوبی می‌داند که تقاضای بازار برای یک مدل آام‌گ B کلاس بسیار اندک است.

با توجه به سبک‌تر شدن کاورهای روی بدنه خودرو، می‌توان حدس زد که تا زمان رونمایی رسمی خودرو مدت زیادی باقی نمانده و به‌زودی، شاهد مدل نهایی B کلاس جدید خواهیم بود. ممکن است تا پایان سال جاری، یا اوایل سال بعدی میلادی نسل جدید این خودرو رونمایی رسمی شود.

دیدگاه کاربران