جنگ رنو برای قهرمانی

پیوستن ریکاردو به تیم فرمول یک رنو

17 مرداد 1397 13:00

دنیل ریکاردو راننده تیم فرمول یک ردبول اعلام کرده که در پایان فصل به دلیل «احساس نیاز به آغازی جدید در جایی دیگر» از تیم کنونی خود جدا می‌شود. ریکاردو قراردادی دو ساله برای فصل‌های 2019 و 2020 با تیم رنو امضا کرده که البته اتخاذ چنین تصمیمی توسط ریکاردو را می‌توان ضربه‌ای ناگهانی برای دنیای فرمول یک و البته اعضای تیم ردبول دانست.

خبری شوکه‌کننده که نشان از تصمیم رنو برای حضور مجدد در جمع مدعیان فرمول یک دارد.ریکاردو برای اولین بار و در جریان مصاحبه تصویری از علت این تصمیم خود پرده‌برداری کرده و گفت که این سخت‌ترین تصمیمی بوده که او نه تنها در طی دوران کاری خود به عنوان راننده مسابقات بلکه در کل عمر 29 ساله خود گرفته است. او در ادامه گفته که در این زمان احساس می‌کند فرصت خوبی برای شروعی دوباره در جایی دیگر برای او پیش آمده و فکر می‌کند که برنامه‌های آتی تیم رنو برای او بسیار هیجان‌انگیز و مفید خواهند بود.

پس از آن‌که مسئولان تیم مرسدس قرارداد خود را برای سال 2019 با لوئیس همیلون و والتری بوتاس تمدید کردند، کمتر کسی انتظار خروج ریکاردو از تیم ردبول را داشت. حتی احتمال جایگزین شدن چارلز لکرک به جای راننده فنلاندی تیم فراری یعنی کیمی رایکونن در صورت خروج او از این تیم نیز داده می‌شد، اما پیوستن این راننده استرالیایی به رنو دور از ذهن بود. جالب اینجاست که ریکاردو در اظهارنظرهای عمومی خود تمایل زیادی برای باقی ماندن در تیم ردبول نشان می‌داد.

اکنون برای بسیاری این سوال پیش آمده که آیا ریکاردو تصمیم درستی گرفته است یا خیر؟ در این میان مارتین براندل راننده باسابقه مسابقات فرمول یک، تصمیم ریکاردو را حرکتی جسورانه و ریسکی بزرگ توصیف کرده است، حتی چیزی بیشتر از تصمیم لوئیس همیلتون در سال 2012 برای جدایی از مک‌لارن و پیوستن به تیم مرسدس.

البته خود ریکاردو اعتقاد دارد که هرچند تیم رنو برای دستیابی به هدفش که همانا رسیدن به جایگاهی بالاتر از بقیه تیم‌ها در مسابقات است، کار آسانی در پیش ندارد اما عملکرد این تیم به دلیل کسب پیروزی در بسیاری از مسابقات را نیز تحسین می‌کند.

دیدگاه کاربران